InfoFoto: ranac.rs/ilustracija

Kragujevačke škole su na redu: Stižu ELEKTRONSKI DNEVNICI zbog kojih je PREPOLOVLJEN broj izostanaka

Autor: Jovana Mladenović
15:00 | Sreda, 07 02 2018

Kragujevačke osnovne i srednje škole koje su za to pokazale interesovanje, na spisku su za skoro uvođenje elektronske evidencije. Ova praksa za prvih šest meseci primene u školama po Srbiji pokazala je da su prepolovljeni izostanci učenika i vreme koje su nastavnici trošili na administraciju.

U završnoj fazi je četvrti ciklus obuka nastavnika kako bi u servise eProsvete, a prevashodno u projekat esDnevnika, bile uključene sve škole koje su pokazale interesovanje. U Kragujevcu i Nišu, u više od 500 osnovnih i srednjih škola, steći će se uslovi za elektronsko vođenje evidencije, a po završetku 5. i 6. ciklusa. 

Pilot projekat eProsveta, koji se od septembra primenjuje u 200 osnovnih i srednjih škola, već tokom prvog polugodišta dao je izuzetne rezultate.

Od svih servisa eProsvete navažniji rezulati postignuti su u primeni esDnevnika. Primenom elektronske evidencije vreme koje nastavnici troše na administraciju smanjeno je za više od 50 odsto, dok su digitalne kompetencije nastavnika podignute za jedan nivo.

To što sistem esDnevnika prati napredak svakog učenika i obaveštava razrednog starešinu, direktora i pedagoga kada se učenik približi alarmantnim granicama u broju izostanaka, uticalo je da broj izostanaka bude prepolovljen u odnosu na prvo polugodište prošle godine.

Takođe, prijave za neadekvatno ocenjivanje su svedene na minimum, tačnije u svim školama u kojima se servis u potpunosti premenjuje, upućena je samo jedna prijava za neadekvatno ocenjivanje, dok ih je prošle godine bilo čak 12. Na smanjenje broja prijava uticalo je to što nastavnik, osim ocene upisuje i šta je učenik odgovarao i šta bi trebalo da uradi kako bi tu ocenu unapredio.

Imajući u vidu da se u esDnevniku tokom jednog nastavnog dana mogu uneti samo dve ocene za istog učenika, poštuje se zakonska norma da učenici mogu biti pitani samo iz dva predmeta u jednom danu.

Novina je i to što će u drugom polugodištu ove školske godine i roditelji imati pristup elektronskoj evidenciji, naravno, isključivo podacima za svoje dete.

Nakon uvođena digitalnih udžbenika i masovne primene sistema esDnevnika, servisom Analitike učenja, između ostalog omogućićemo procenu za koje lekcije učenici dobijaju loše ocene. Ta informacija biće automatski prosleđena nastavnicima i đacima radi dopunske pripreme, ali i autorima kako bi eventualno izvršili izmene, saopštava resorno ministarstvo.

Jedan od brojnih potencijala ovog rešenja jeste rangiranje škola, i njihovo poređenje na osnovu parametara, kao što su prosečne ocene, takmičenja, izostanci, dodatne aktivnosti, pa i naknadni profesionalni uspesi učenika po završetku obrazovanja u njima.