InfoFoto: Arhiva

NOVI OBRT: U Kragujevcu će se praviti dva modela – SUV i FIAT 500 Giardiniera?

Autor: InfoKG
11:30 | Četvrtak, 29 08 2019

Menadžment torinsko-američke grupacije planira da u fabrici kompanije "FCA Srbija" proizvodi dva nova vozila – jedan gradski SUV i novi model iz porodice "500" sa oznakom "Giardiniera", prenosi B92.

Licitacija oko novog modela koji bi trebalo da se proizvodi u Kragujevcu se nastavlja. Italijanski specijalizovani portali prenose da će se u "FIAT-ovoj fabrici u Srbiji proizvoditi 500 Giardiniera". Sajt na koga se pozivaju i srpski, ali i brojni drugi mediji iz regiona je "Klub alfa". Ovaj portal je pre dve nedelje, pozivajući se na direktora brenda FIAT, Fransoa Olivijea, nagovestio da će se u Kragujevcu praviti SUV (terensko vozilo na platformi ili modela jeep Compass ili FIAT Tipa). U kompaniji "FCA Srbija", piše list, nisu hteli da komentarišu ove navode.

Prema pisanju Novosti, SUV startuje sledeće godine, a novi model iz porodice "500" već 2021. Stručnjaci torinske fabrike automobila su nedavno, svojim kolegama u Kragujevcu, nezvanično saopštili da je proizvodnja modela SUV u centru Šumadije gotovo izvesna, ali da se ne odustaje od "novog i modernizovanog" modela "500".

Ova, štura informacija, koju su Italijani "podelili" sa članovima operativnog menadžmenta u Kragujevcu, prilikom nedavnog "skeniranja" montažnih traka u centru Šumadije, dobila je smisao tek nakon zvanične informacije o mogućoj proizvodnji gradskog SUV-a u Kragujevcu i nešto manje formalne vesti, prema kojoj će se model 500 Giardiniera proizvoditi u Srbiji.

Bez obzira na učestale prinudne odmore, stručnjaci iz Italije od svojih kolega u Kragujevcu zahtevaju da montažne trake svakog trenutka budu spremne za proizvodnju oko 185.000 vozila godišnje, a u toku ove godine su više puta saopštili da je pitanje trenutka kada će se doneti odluka o proizvodnji novog modela u fabrici.

U toku ove godine je sa proizvodnih traka sišlo oko 30.000 vozila, piše list i dodaje da bi do kraja 2019. u Kragujevcu trebalo da se proizvede još oko 15.000 vozila.

Zaposleni u "FCA Srbija" se sa kolektivnog godišnjeg odmora vraćaju 3. septembra. Zbog učestalih prinudnih odmora, zaposleni u kompaniji strahuju da će Italijani odustati od proizvodnje automobila u Kragujevcu.

"Višedecenijsko iskustvo torinske fabrike ukazuje da se, pred svaku proizvodnju novog modela, za radnike uvode 'produženi' odmori, da bi se naštelovale montažne trake za novi proizvodni ciklus, te je strah radnika za svoju budućnost - neosnovan", kaže sagovornik Novosti.

Izvor: B92