InfoFoto: Ilustracija( Smile Fight/shutterstock.com)

POJAVIO SE STRANI INVESTITOR: Bivši Zastavini inženjeri i univerzitetski profesori projektuju ELEKTROMOBIL

Autor: InfoKG
10:00 | Ponedeljak, 30 09 2019

Ekspertski tim Zastava (ETZ) iz Kraguejvca priprema projektnu dokumentaciju za proizvodnju vozila na električni pogon na platformi nekog postojećeg modela, a sve na inicijativu stranog investitora, piše N1. 

Tim je sastavljen od bivših Zastavinih inženjera i profesora Fakulteta inženjerskih nauka u Kragujevcu, Mašinskog i Tehnološkog fakulteta u Beogradu, na inicijativu stranog investitora koji je spreman da finansira izradu projekta i prototipa elektromobila koji bi se proizvodio u Srbiji.

Član ekspertskog tima Zoran Radojević potvrdio je FoNetu da je tim formiran i da je počela organizaciona priprema za izradu projektne dokumentacije dodajući da je "sve ostalo u fazi konsultacija".

"Naši stručnjaci poseduju znanje i iskustvo u proizvodnji automobila. Oni su prepoznati od ljudi koji se bave razvojem automobilske industrije i Srbija treba da iskoristi taj potencijal", rekao je Radojević.

On je podsetio da je ETZ još 2010. godine, na platformi automobila "zastava 10" uradio prototip novog modela sa električnim pogonom.

Taj automobil sa elektro motorom od 20 kilovata, dostizao je brzinu od 120 kilometara na sat, i mogao je sa jednim punjenjem baterija da pređe 100 kilometara, rekao je Radojević.

Dodao je da je patent prijavljen Zavodu za patente, a vozilo registrovano i korišćeno u javnom saobraćaju.

Član istog tima Petar Jovanović, zadužen za praćenje razvoja elektro vozila u Evropi rekao je FoNetu da su automobili na električni pogon postali tema broj jedan svih naučnih skupova u toj oblasti i da su njima tematski posvećeni i ovogodišnji sajmovi automobila u Ženevi i Frankfurtu.

Jovanović je rekao da je tehnologija u proteklih devet godina neverovatno napredovala, posebno u oblasti proizvodnje baterija i pogonskih motora.

Sada je neuporedivo lakše realizovati jedan takav projekat, dodao je on, ističući da se u taj biznis uključju mnoge zemlje koje, poput Austrije nemaju tradiciju u automobilskoj industriji.

Izvor: N1; FoNet
Foto: Ilustracija( Smile Fight/shutterstock.com)

Izvor: N1; FoNet