InfoFoto: Ilustracija/zeleznicesrbije.com

Pruga Kragujevac-Lapovo spremna za vozove: Železnicom do Beograda za tri sata, autobusom upola manje

Autor: InfoKG
14:00 | Ponedeljak, 30 09 2019

Rekonstrukcija pruge Kragujevac - Lapovo završena je i od sutra, 1. oktobra, vozovi će se naći na šinama, a kretaće se brzinom od 100 kilometara na čas.

Obnova pruge je počela u aprilu, a u modernizaciju ove deonice dugačke 28 kilometara, kojom su se vozovi do sada kretali prosečnom brzinom od svega 20 kilometara na sat, uloženo je 11 miliona evra. Moglo bi se reći da je u pitanju pravi poduhvat, da nema nepovoljne okolnosti za putnike koji vole ovaj vid prevoza, piše "Politika".
 
Naime, prema predočenom redu vožnje, novi voz iz Kragujevca kreće u 4:09, u Lapovu je u 4:40, u Mladenovac pristaje u 6:07 minuta, tu se preseda u "BG voz", a u stanicu Beograd centar se stiže u 7:30h. Ispada da putovanje železnicom od Kragujevca do Beograda traje čak tri sata i 21 minut. Istom linijom se od Beograda do Kragujevca putuje tačno tri sata, od 15:56 minuta do 18:56h. Pitanje je kome se to isplati, ako putovanje autobusom između ova dva grada, autoputem, traje svega sat i 45 minuta.
 
Iz saopštenja "Železnica Srbije" se, međutim, može videti da je ova nova linija namenjena, pre svega, žiteljima sela i varošica koji su smešteni na potezu od Kragujevca do Beograda. 
 
Voz će se samo od Kragujevca do Mladenovca zaustavljati na čak osam stanica: Jovanovac, Badnjevac, Batočina, Lapovo, Lapovo Varoš, Velika Plana, Palanka i Kusadak. I na putu od Mladenovca do Beograda voz će se zaustavljati na svim stanicama, mada "Železnice Srbije" ne preciziraju koji je njihov broj.
 
Prema najavama iz "Železnica Srbije", sledeće godine će početi i rekonstrukcija pruge od Kragujevca do Kraljeva, dugačka 56 kilometara. Sa završetkom tih radova, u Kragujevcu bi trebalo da bude obnovljena i železnička stanica koja danas, mahom, služi za transport Fijatovih vozila. Što se putničkih vozova tiče, sa železničke stanice u Kragujevcu polaze samo šinobusi koji do Lapova i Kraljeva dnevno prevezu svega stotinak putnika, nepuna dva autobusa.
 
"Nije kao nekad, ali smo ubeđeni da će 'Železnice Srbije' i grad Kragujevac smoći snage da stanici u ovom gradu udahnu novi život, kao i da obnove stanični objekat iz 19. veka", rekao je za "Politiku" šef kragujevačke stanice Nenad Đorđević.
 
Zgrada železničke stanice u Kragujevcu podignuta je 1886, godinu pre no što je pruga ka Lapovu puštena u saobraćaj. Sredinom poslednje decenije 20. veka stari objekat je stavljen pod zaštitu države kao nepokretno kulturno dobro, ali do danas nije potpuno obnovljen.
 
Prema saznanjima "Politike", konkurs za izbor najpovoljnijeg ponuđača je završen. To znači i da bi radovi na obnovi staničnog objekta uskoro mogli da počnu, s tim da se, onako kako to zakon nalaže, moraju poštovati uslovi i rešenja kragujevačkih zaštitara.

Izvor: Politika/021.rs

Izvor: Politika/021.rs