Kragujevački javni gradski i prigradski prevoz biće osavremenjen uvođenjem beskontaktnog plaćanja i na taj način dobiti sopstvenu, svojevrsnu verziju Bus plusa, saznanaje InfoKG.
Na odluku GAS-a o nabavci informacionog sistema za kontrolu i upravljanje javnim prevozom u realnom vremenu i opreme za automatsku naplatu prevoza, saglasnost je dalo i Gradsko veće na jučerašnjoj sednici.
Raspisivanje tendera za nabavku opreme očekuje se, prema našim saznanjima, do kraja ove godine.
"Ideja je da uvedemo sopstveni sistem za tiketing i monitoring koji razvijamo, a ne da taj posao poverimo privatnoj firmi kao što je slučaj, na primer, sa Bus plusom u Beogradu", kaže za InfoKG direktor GAS-a Dušan Obradović.
Putnici će svojim karticama morati da se čekiraju na validatorima.
Beskontaktne kartice građani će dopunjavati na trafikama, u prodavnicama, poštama, a u slučaju kupovine karte kod vozača cena će biti viša. GAS će nastojati da se vožnje mogu plaćati i bankovnim karticama i to svih provajdera.
Ideja, prema Obradovićevim rečima, nije da gradski prevoz poskupi, što se i neće desiti, već da se sistem osavremeni, pojednostavi i lakše prati broj putnika. U opticaju će ostati besplatne karte za kategorije po gradskim odlukama, kao i mesečne i godišnje karte, samo sada u elektronskom sistemu.
Brojači putnika i kamere već postoje, čime je postignuta veća bezbednost putnika i što omogućava da se celokupan sistem novina, od kojih su brojne već uvedene, što bolje "našteluje".
Važno je i to što će se u realnom vremenu pratiti aktivnost prevoznika, pa će se i oni isplaćivati u skladu sa tim, a ne paušalno.
Očekuje se, takođe, da Skupština grada na sednici ovog petka usvoji odluku o jedinstvenom tarifnom sistemu, odnosno ukidanju zona u javnom gradskom i prigradskom prevozu. Detaljno na: Ukidanje zona u gradskom prevozu, svuda za 60 dinara
Kamere su postavljene tako da snimaju putnički prostor, ali i vozača, kao i ono što on sam vidi ispred sebe. Na taj način prati se i ponašanje samog vozača, a važno je i što snimci mogu da budu "dokazni materijal" u suzbijanju "divljeg" linijskog prevoza i u slučaju incidenata.
Podsetimo, već od jula tekuće godine prevoznici i GAS su počeli da uvode neke od izmena koje vožnju čine bezbednijom i prijatnijom, poput obaveznih klima uređaja, besplatnog wi-fi, novog sistema linija, vizuelne i zvučne najave stanica. Osavremenjavanje u tom smislu dolazi posle mnogo godina postojanja dosadašnjeg sistema javnog gradskog prevoza, odavno nepraktičnog za putnike, a sa ciljem da Kragujevčani što više koriste gradski prevoz.