k2-19

Kuba – iz jednog sasvim drugog ugla (III deo)

Autor: Snežana Ivanović
15:58 | Utorak, 30 05 2017

Ostvarenje sna

Ako do sada niste ostvarili ni jedan svoj san, otisnite se u avanturu i bar jedan realizujete. Osećaj, posebno ako je na tom putu bilo i poteškoća, ima većih draži nego kada samo poželite i ostvarite. To se rečima ne može opisati – mora se doživeti...

Kuba ima dva lica: jedno namenjeno turistima „i razglednicama“ i realan život. Želela sam da upoznam ovo drugo pa izgleda da propušten let nije bio slučajan. Na aerodromu su me dočekale ni manje ni više nego ovce :). Ovaj terminal bio je jednostavna poljana sa pašnjakom, poprilično zapušten i oskudno opremljen. Odmah se u vazduhu oseti vlaga, što je slučaj na celom ostrvu (to mi je jedino smetalo prilikom ovog putovanja). Odmah po dolasku sam na pultu zaboravila kesu sa pasošem i ostalim dokumentima, ali su me odmah potražili i bilo mi je vraćeno u roku od par minuta.

Kada je putovanje turističke prirode ovo se ne doživi, dolazite na drugi, grandiozan, svetao, sa buticima i raznoraznim đakonijama koje su na raspolaganju da upotpune doživljaj raja na zemlji (što sam doživela pri povratku). Moje putovanje je bilo sasvim drugačije. Želela sam Havanu, da upoznam ljude, način života i to mi se ostvarilo od samog starta. Odlučila sam da se „pomešam sa meštanima“. To mi nije bio problem, crna, kovrdžava i tamnoputa, dok ne progovorim niko nije znao da sam turista.

Od aerodroma do mesta stanovanja sam koristila taksi i ujedno imala priliku da razgledam Havanu u večernjim časovima. Zaista prelep grad, oni koji vole stare građevine kao ja, zaista mogu uživati. Ja sam pešačila, razgledala i komunicirala sa stanovnicima i doživela jednu sasvim drugačiju priču, ali i došla do informacija koje su me zanimale i zbog kojih sam se uputila na ovo nezaboravno putovanje.

Smeštaj

Odlučila sam se za privatni smeštaj u starom delu Havane – naselje Vedado. Privatni smeštaj - soba koju sam iznajmila bila je iste cene kao i smeštaj u hotelu. To sam znala i pre odlaska, ali sam želela da kroz srdačan razgovor sa domaćinima saznam mnogo više o samom životu na Kubi i to je ono u čemu se ovo istraživanje za nijansu razlikovalo od klasičnog putovanja i smeštaja u hotelima. Večni avanturisti, mogu pronaći smeštaj i prilikom dolaska u Havanu - na ulici. Kada otkriju da ste turista, odmah će vam ga i sami ponuditi, pa ste u mogućnosti da prođete i par dolara jaftinije, što je generalno zanemarljivo. Bez obzira što ste u privatnom smeštaju, svakoga jutra će vam sredi prostorije, redovno imate čiste peškire, a posteljiinu menjaju svakog trećeg dana. Usluga je ista kao da ste u hotelu, ali je meni boravak bio interesantniji. Možete uz smeštaj zakazati i hranu i to onoliko obroka i dana koliko želite, što se svakako isplati. Oni ne smo da vam pripreme hranu, nego je i veoma lepo serviraju. Domaćini zaista vode računa o svakom detalju... Vlasnik je po zanimanju psihijatar, a njegova supruga medicinska sestra koja je 70-tih godina radila u kubanskoj ambasadi u Beogradu. Bili smo puni priča.

Čitamo se uskoro

Snežana Ivanović,

autor priručnika iz edicije „Život je lep“