SkverFoto: Ilustracija

10 razloga da se oglašavate na radiju

Autor: InfoKG
15:30 | Četvrtak, 09 11 2017

Mnogo je načina za oglašavanje u medijima, ali treba znati izabrati najbolji mogući, koji će imati najveći efekat. Zbog toga vam dajemo 10 razloga da se oglašavate na radiju:

1. Ciljanost
    - Raznolikost radio programa omogućava oglašivačima da pronađu precizan put do vrlo uskih ciljnih grupa.
    - Formati omogućavaju oglašivačima da se selektivno obrate potrošačima do kojih žele da dopru.
    - Lokalna/regionalna struktura znači da brendovi mogu da se usredsrede na ključne marketinške oblasti.

2. Neposrednost
    - Radio je prisutan 24/7, dopire do preko 90% ljudi od 12 godina naviše svake nedelje.
    - Faze ciklusa kupovine variraju kod potrošača – dugotrajna reklamna kampanja na radiju omogućava vašem proizvodu ili brendu da bude na prvom mestu kada se ljudi odluče na kupovinu, čak i van sezone.
    - Radio dopire do potrošača koji su vremenski i prostorno blizu mesta kupovine, bez obzira da li se radi o prodavnici ili on-line kupovini.
   - Radio dopire do slušalaca u kolima kada se voze do prodavnica, restorana itd.

3. Sveprisutnost
   - Radio je mobilan medij, koji dopire do ljudi kod kuće, na poslu, u igri, u kolima.
   - Radio je partner i reklamna sila koja prati kupce gde god da idu.

4. Odanost
   - “Radio se i dalje smatra centralnim u životima ljudi, naročito u poređenju s naglim padom drugih tradicionalnih medija“, Arbitron/Edison „Infinite Dial“.
   - Slušaoci uglavnom slušaju relativno mali broj radio stanica i ekstremno su lojalni omiljenim stanicama.
   - Istraživanje je pokazalo da je kod slušalaca radija mali nivo izbegavanja reklama, oni ostaju uz program tokom trajanja reklamnih blokova.
   - S obzirom da reklame mogu često da se emituju, a slušaoci ostaju uz radio u dugim vremenskim intervalima, brend koji je veoma prisutan na radiju može da stekne ekstremnu prednost u odnosu na ostale.

5. Privlačnost
   - Slušaoci osećaju emotivnu povezanost sa svojim omiljenim radio stanicama.
   - Pasivne forme oglašavanja samo navode spisak proizvoda ili vam govore gde je neki proizvod dostupan, radio je aktivan medij sposoban da izazove emocije, stvori potražnju i proda proizvode ili usluge.
   - Radio je medij koji poziva na akciju.

6. Bliskost
   - Približno 1/3 vremena na televiziji je posvećena reklamama, oko 2/3 novina se sastoje od reklama, a korisnici interneta su sada podvrgnuti napadima reklama.
   - Sa prosečno 10 minuta komercijalnog sadržaja u satu (oko 1/5 svakog sata), radio pruža manje opterećen prostor za oglašivače.
   - Radio reklame su uvek u prvom planu slušaočeve pažnje – reklame nisu opkoljene reklamama konkurencije ili zakopane na zadnjim stranama.

7. Sinergija
   - Radio ima “multiplikacijski efekat” na druge medije.
   - Medij koji je samo zvučan stimuliše drugi deo mozga u odnosu na video, štampu, online slike.
   - Dodavanjem radija povećava se odziv na reklame na televiziji, u štampi, na internetu itd.
   - Dokazano je da radio navodi potrošače da posete web sajtove oglašivača.

8. Učestalost
   - Potrošači moraju biti izloženi porukama mnogo puta pre nego što počnu da reaguju na njih.
   - Relativno niska cena na radiju u poređenju s drugim medijima omogućava oglašivačima da iskoriste više stanica kako bi doprli do svojih ciljnih grupa i postigli nivo učestalosti potreban za maksimalni efekat.

9. Kreativna fleksibilnost
   - Radio je zvezda u pozorištu uma, stimuliše slike ispunjene emocijama u umu svakog slušaoca – glasovi, muzika, zvučni efekti, podsećanje na video slike.
   - Bez obzira koliko je oglašivač mali ili veliki, radio omogućava kreativnost za brend i stvara jedinstven identitet koji će potrošači zapamtiti.
   - Pristupačne cene produkcije omogućavaju kreiranje reklame kompatibilne različtim formatima, povećavajući privlačnost kod slušaoca.
   - Radio oglašivači mogu lako da se prilagode promenama u sopstvenim situacijama i na tržištu kako bi bili sigurni da je njihov novac efektivno uložen.

10. Pristupačnost
   - Radio produkcija manje košta od televizije, štampe.
   - Radio je jeftiniji od ostalih glavnih medija, što omogućava oglašivačima da priušte sebi maksimalan reach i efektivnu učestalost.

Izvor: rab.com