InfoFoto: ilustracija

Dvostruki aršini: Rođendanske pozivnice u vrtićima zabranili, a flajerima za privatne školice "bombarduju" decu svaki dan

Autor: Jovana Mladenović
10:00 | Petak, 25 10 2019

Roditelji mališana koji idu u pojedine vrtiće koji pripadaju predškolskim ustanovama čiji je osnivač grad nezadovoljni su što je odnedavno onemogućeno deljenje pozivnica za rođendan, dok su deca svakodnvno "bombardovana" flajerima komercijalnog sadržaja za razne klubove, školice i slično. Nezadovoljstvo koje je spona između gore navedeog proističe iz obrazloženja vrtića zbog čega rođendanske pozivnice više nisu dobrodošle.

Dugogodišnja praksa da se deljenjem pozivnica drugari pozivaju na rođendane odnedavno je prekinuta u pojedinim vrtićima predškloskih ustanova čiji je osnivač grad. Roditelji, kojima se ova zabrana ne dopada, kažu da im je kao razlog rečeno da se deca koja ne budu pozvana osećaju loše zbog toga, manje vrednima i na neki način diskriminisana. 

Sa druge strane, sve popularnija je praksa da se mališani "bombarduju" flajerima komercijalnog sadržaja za razne klubove, školice i slično, što roditeljima itekako smeta, jer je, kako kažu, to već prevršilo svaku meru. "Nema dana da mi dete ne dođe iz vrtića bez nekog flajera. Detetu tog uzrasta sve je zanimljivo, sve bi da proba, a treba mu objasniti zašto nešto ne može, zašto, možda, mama i tata nemaju novac da ga upišu ni na jednu aktivnost, zašto ide njegov drug, a on ne", kaže naš sagovornik na ovu temu. 

Iz ovoga proističu dve teze koje, opravdano, ljute roditelje. 

Ako moje dete diskriminiše decu iz grupe koju nije pozvalo na rođendan, pa se ona zbog toga loše osećaju, da li se ono oseća manje vrednim ako ne upiše neku privatnu školicu koju pohađaju pojedini njegovi vršnjaci? Znamo da su deca tog uzrasta i hvalisava i da o svemu pričaju u vrtiću, a i da je, nažalost, samo društvo danas takvo je mera vrednosti, pogrešna naravno, "ja imam, a ti nemaš. Ja jesam, a ti nisi".

I da li je uopšte primereno mališane tog uzrasta "bombardovati" sa svih strana, slobodno možemo reći, pozivnicama za komercijalne sadržaje, koji koštaju, koji privatnim školicama, klubovima donose dobit i koliki je i čiji sve tu interes?