Proizvodne i montažne trake u kragujevačkom Fiatu, koje su zbog nedostaka delova iz Kine, uzrokovananog korona virusom, zustavljene 13. februara, od juče su ponovo pokrenute. Radi se u dve smene i iz pogona izlazi oko 410 gotovih automobila dnevno. Nepoznanca je, međutim, do kada će da se radi punim kapacitetom. Iz Fiatove fabrike u Kragujevcu, s jedne, i dobavljačkih kompanija s druge strane, stizale su dijametralno suprotne informacije o tome koliko delova ima na stanju.
Kako piše portal Glas Šumadije, prema jednima, magacini su “bukvalno krcati delovima, što garantuje kontinuiranu proizvodnju na duži rok”. U kooperantskim firmama tvrde, međutim, da snabdevanje delovima iz Kine još uvek nije normalizovano i da će proizvodnja ponovo da bude prekinuta tokom naredne sedmice.
Ono što je, s ovim u vezi pouzdano, jeste da je izvršni direktor grupacije FCA Majkl Manli zvanično (mejlom) obavestio više od 5.000 rukovodilaca u svim Fiatovim fabrikama širom sveta, a ovi potom zaposlene, da se korona virus ne prenosi delovima, već isključivo ličnim kontakatima. Otuda su nadležni u kragujevačkoj fabrici upozorili šumadijske radnike da “redovno peru ruke, da ljubljenje nije preporučljivo…”
Kragujevačkom Fiatu u prethodnom periodu od pozicija koje stižu od kineskih proizvođača najviše su nedostajali CD plejeri, koji se ugrađuju u svaki novoproizvedeni automobil, zatim komponente za branike koji se izrađuju u Fiat plastiku, pozicije za instrument table koje se ovde prave u firmi Adient koju su Kinezi svojevremeno kupili od multinacionlne kompanije Džonson kontrols, i još neki.
Izvor: Glas Šumadije/Zoran Radovanović