Info

Kragujevački đaci dobijaju male staklenike u školama, uče o uzgajanju biljaka

Autor: Jovana Mladenović
12:00 | Utorak, 16 10 2018

“Školske bašte pune zdravlja“ naziv je projekta koji će okupiti učenike petog razreda, njihove nastavnike i roditelje iz četiri kragujevačke škole, a sa ciljem da se kroz neformalne vidove obrazovanja i primenom praktičnih metoda utiče na podizanje ekološke svesti. Biće napravljene bašte, mali staklenici u kojima će se uzgajati biljke tokom čitave godine. Program će se sprovoditi kroz projektnu nastavu, finansira ga Evropska Unija, a podržava Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP).

U organizaciji Centra za ekološko obrazovanje i održivi razvoj (CEOOR), pod pokroviteljstvom Grada Kragujevca, u okviru sprovođenja Regionalnog programa lokalne demokratije na Zapadnom Balkanu (ReLOaD) predstavljen je projekat “Školske bašte pune zdravlja“. Reč je o projektu koji finansira Evropska Unija, a podržava Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP).

Čitav koncept ReLOaD programa podrazumeva prioritete jedne lokalne samouprave. Projekat “Školske bašte pune zdravlja“ dobio je najveći broj poena od strane stručne komisije ReLoad-a jer je posvećen unapređenju i podizanju svesti o značaju ekologije, očuvanju i unapređenju životne sredine, pre svega, najmlađih sugrađana ali i njihovih roditelja kroz oblike neformalnog učenja. Pored kuće i porodice, najvažnija institucija je škola, a zajedničkim uticajem će se postići ciljevi projekta. Njegovom realizacijom, pored stečenog znanja, ulepšaće se školska dvorišta, a istovremeno u mladima buditi i duh preduzetništva.

Prema rečima Ane Đokić Ostojić, menadžera projekta, “Školske bašte pune zdravlja“ okuplja učenike petog razreda, ali uključuje i njihove roditelje i nastavnike.

Projekat ima za cilj da se kroz neformalne vidove obrazovanja i primenom praktičnih metoda utiče na podizanje ekološke svesti. Učenici će naučiti kako se sade i uzgajaju biljke, ali i kako se lekovite biljke koriste. Projekat uključuje četiri osnovne škole koje će program sprovoditi kroz projektnu nastavu, objasnila je Ana Đokić Ostojić, menadžer projekta, a kao najvažnije istakla da će dobiti bašte, male staklenike u kojima će uzgajati biljke tokom čitave godine.

U toku prve faze radi se monitoring škola i dvorišta i na osnovu toga komisija će odlučiti u kojim školama će se realizovati projekat.