Info

MIND Park ključan za brendiranje Kragujevca, grad želi da bude prepoznat i kao centar železničke industrije

Autor: Jovana Mladenović
10:00 | Sreda, 20 10 2021

U MIND parku održana je završna konferencija projekta Brendiranje grada Kragujevca, koji je deo Programa podrške lokalnim samoupravama u Srbiji na putu pridruživanja EU, unapređenju kvaliteta usluga, dijaloga zaiteresovanih strana i lokalne administracije, a koji se realizuje uz podršku SKGO, Vlade Švedske, IKT klastera Centralne Srbije i MIND Parka kao jedinstvenog industrijskog kompleksa u srcu Šumadije. Ovom prilikom istaknuto je da je želja Grada Kragujevca da, pored automobilske industrije, bude prepoznat i kao centar železničke industrije, a da IT daju svoj dodatni benefit.

- Okupljeni smo oko istih ideja i vrednosti koji stvaraju nove vrednosti, u MIND Parku, delu srpske privrede sa najvećim impaktom na kragujevčki DNK, a koji svoju viziju deli učestvujući u viziji Kragujevca, rekao je ovom prilikom gradonačelnik Nikola Dašić.

- Sanjamo velike snove i želimo da Grad Kragujevac, koji je oduvek bio poznat kao grad automobilske industrije, sada postane poznat kao grad u kome se razvija železnička industrija, a IT daju svoj dodatni benefit. Pored velikih imena Fiata i Simensa, u Kragujevac uskoro dolazi i Škoda i to nisu jedine kompanije koje posluju u Kragujevcu, ali su svakako naprepoznatljivije. Grad Kragujevac je ozbiljan privredni ambijent i može da pruži dobre uslove mladim ljudima i kompanijama koje žele da posluju kod nas, kazao je Dašić.

- Metalski sektor već prepoznaje potencijale grada, ali mi želimo da školovani mladi Kragujevčani, ali i oni koji se još uvek školuju, unose svoje kreativne kapacitete u razvoj svog biznisa i svog grada, dodao je Dašić i istakao da je brendiranje grada koji spaja automobilsku, železničku industriju u isto vreme i IKT, dugotrajan proces. Predstavnici IKT klastera su oni koji ovaj grad mogu da predstave celom svetu na drugačiji način, zaključio je Dašić.

- Cilj procesa brendiranja je održiva budućnost grada Kragujevca kroz stvaranje povoljnije klime za poslovanje. MIND Park nudi mnoge benefite u poslovnom razvoju s obzirom na lokaciju, sinergiju u poslovanju, školovani, stručno osposobljeni kadar kao i kompletnu biznis podršku svojim partnerima iz železničke, aero i haj-tek industrije. Odavde možemo da opslužujemo tržište celog sveta, rekao je Bratislav Milanović, vlasnik i osnivač MIND Grupe i istakao da je zajedničko usmeravanje snaga pravi put za zajednički razvoj.

- Potpisivanjem Sporazuma pre više od dve godine sa Vladom Švedske, Kragujevac je pokazao ozbiljnost u nameri i isticanju svojih novih mogućnosti za brendiranje i da od sopstvenog promišljanja napravi da bude prepoznatljiv, u ovom slučaju privrednicima celog sveta da na mapi prepoznaju Kragujevac, njegove težnje, mogućnosti i napore za sve što je do sada uradio, rekao je Đorđe Staničić, generalni sekretar SKGO. Kragujevac je dao veliki doprinos ukupnoj slici srpske lokalne samouprave u očima, pre svega Evrope i kako treba da izgleda i sve to uz podršku Regionalne privredne komore Šumadijskog i Pomoravskog upravnog okruga i IKT klastera.

- Poslednjih šest godina bavimo se međusektorskom saradnjom podstičući saradnju između IT i tradicionalnih sektora a u Kragujevcu su to automobilski i metalski sektor, kazao je Branimir Dženopoljac, direktor IKT klastera Centralne Srbije. Posle međusektorske konferencije Digit 2019, Kragujevac je otpočeo sa projektom brendiranja i sada, na njegovom završetku počinjemo novi projekat – intenzivnije saradnje svih aktera lokalnog ekosistema, predstavnika IT metalskog sektora, lokalne samouprave, akademskog i neprofitnog sektora. Novi početak se upravo događa ovde u Mind industrijskom parku koji predstavlja sponu između svih aktera i glavni je pokretački motor budućeg razvoja Kragujevca, regiona Centralne Srbije i Republike Srbije u celini, poručio je Dženopoljac.

U okviru završne konferencije održana je panel diskusija na temu Mogućnosti za saradnju između kompanija IKT i metalskog sektora.