Info

Na maturu bez automobila (FOTO)

Autor: Jovana Mladenović
08:00 | Sreda, 11 05 2022

U okviru kampanje „Na maturu bez automobila“, Agencija za bezbednost saobraćaja održala je tribinu za mlade u fiskulturnoj sali Srednje stručne škole, uz simulatore prevrtanja i čeonog sudara. 

Pored predstavnika Agencije za bezbednost saobraćaja i pripadnika Saobraćajne policije, na tribini je govorio i Milan Srdić (32), po zanimanju saobraćajni inženjer, koji je 2008. godine sa 18 godina doživeo saobraćajnu nezgodu u kojoj je zadobio teške telesne povrede jer nije nosio ništa od zaštitne opreme.

Milan Ilić iz Agencije za bezbednost saobraćaja podsetio je prisutne na jedan tragičan događaj – saobraćajnu nezgodu na Adi Huji u Beogradu u kojoj su stradali maturanti. Oni koji su ovu nezgodu preživeli pokrenuli su inicijativu za ovakvim vidom edukacije za mlade.

Kampanja je prvenstveno namenjena maturantima koji bi trebalo da na tako važan i lep događaj, kojim se završava jedan period njihovog školovanja, odu i vrate se bez upotrebe vozila. Ova tribina ukazuje i na značaj upotrebe sigurnosnog pojasa, a cilj je da naši mladi ljudi budu bezbedni i svesni značaja poštovanja mera bezbednosti u saobraćaju.

Kampanja „Na maturu bez automobila“ je nastala u Kragujevcu kada su 2014. godine stradali maturanti, podsetio je Mirko Koković, iz kabineta direktora Agencije za bezbednost saobraćaja. NJihovo najlepše veče se, nažalost, pretvorilo u jednu strašnu noć koju će njihove porodice pamtiti do kraja života. Mi smo danas tu da mladima pokažemo i dočaramo zbog čega se to desilo i da učinimo sve čime bismo uticali na svest mladih ljudi da se takva noć nikada ne ponovi. Agencija za bezbednost saobraćaja je, pored tribine, obezbedila i dva simulatora – čeonog sudara i prevrtanja vozila. Cilj nam je da mladi, budući vozači osete koliko znači sigurnosni pojas i koliko je važna njegova upotreba, jer u velikoj meri utiče na ublažavanje posledica saobraćajne nezgode.

Prema rečima Mirka Kokovića, upotreba sigurnosnog pojasa predstavlja izuzetno važan segment bezbednosti saobraćaja, jer na prednjem sedištu putničkog automobila smanjuje smrtnost za 50 procenata, a na zadnjem sedištu do 25 procenata. Upotreba sigurnosnog pojasa ima velikog uticaja na redukciju teških telesnih povreda i smrtnih ishoda, dok lake telesne povrede smanjuje za 20 do 30 procenata. Sve navedeno ukazuje da je sigurnosni pojas i danas najsavremenije sredstvo pasivne zaštite vozača i putnika, kao i da je njegova upotreba podjednako važna kako na prednjem, tako i na zadnjem sedištu.

Galerija slika