Republički zavod za statistiku objavio je publikaciju o upotrebi informaciono-komunikacionih tehnologija u Srbiji u tekućoj godini. Podaci pokazuju da se u domaćinstvima smanjuje broj tv uređaja i računara a da preko interneta kupuje 51,8% stanovnika.
Broj tv uređaja i računara smanjio se u domaćinstvima u Srbiji u protekle dve godine. Tako je 2022. godine 98,5% domaćinstava imalo televizor dok je taj procenat u ovoj godini 96,4%. Smanjio se i broj domaćinstava koja imaju računar, sa 77% u 2022. godini na 73,4 % u ovoj godini. U regionu Šumadije i Zapadne Srbije 88,2% domaćinstava ima pristup internetu dok je na nivou čitave Srbije taj procenat nešto veći i iznosi 88,8% domaćinstava. Računar je u poslednja 3 meseca koristilo 73,2% stanovnika a internet 87,7 %. Dok broj tv uređaja i računara u domaćinstvima opada, broj mobilnih telefona iz godine u godinu raste. Tako 95,9 % domaćinstava poseduje bar jedan mobilni telefon, dok je procenat stanovnika koji poseduju mobilni telefon 96,8 %.
Kada je upotreba interneta u pitanju, preko 81 % internet populacije ima nalog na društvenim mrežama dok internet svakodnevno koristi 87,7% stanovništva - najviše za video pozive, slanje poruka preko Vibera, WhatsApp-a i za pristup društvenim mrežama.
Kupovina preko interneta je u ekspanziji u poslednje 4 godine, tako da podaci iz ove godine pokazuju da je kupovinu preko interneta u poslednja 3 meseca sprovelo 51,8% stanovništva.
Preko interneta najviše kupuju mladi uzrasta 16 do 24 godine – 71,5% a najmanje najstarija populacija 65 do 74 godine – 15,6%.
Preko interneta se najčešće kupuje odeća 69,8% kao i sportska oprema 28,5%. Tek na trećem mestu je dostava iz restorana - 18,6%.