Info

Razrešena dilema: Da li spajanje FCA i PSA znači prizvodnju NOVOG MODELA U KRAGUJEVCU?

Autor: InfoKG
12:00 | Utorak, 19 01 2021

Spajanje grupacija FCA i PSA (Peugeot-Citroen-Opel) formalno je okončano 16. januara.

Nakon spajanja Fiata i Peugeot-a u novu kompaniju Stellantis, ne treba očekivati novi model iz pogona FCA Srbija u Kragujevcu, izjavio je Tanjugu predsednik Sindikata "Nezavisnost" te kompanije Zoran Stanić.

"Mislim da mnogi nisu razumeli šta znači to spajanje. Fiat i dalje ostaje Fiat, Peugeot ostaje Peugeot. Prednost tog spajanja je da će dve firme da razmene tehnologije i znanja i da će u istraživanjima da ostvare uštedu od pet milijardi evra, što je veliki novac", rekao je Stanić za Tanjug, a prenosi Auto blog.

On je najavio da će od te integracije korist imati građani koji već poseduju automobile ovih dveju marki.

"Prednost za korisnike koji imaju Fiatova vozila biće u tome što će moći da ih popravljaju u Peugeot-ovim servisima, i obrnuto. Ne treba očekivati da će se u Kragujevcu praviti neki model Peugeot-a, jer bi to značilo potpunu promenu proizvodnih linija", rekao je on.

Stanić je kazao da ne postoji ni zvanična najava da bi Fiat u Kragujevcu uskoro mogao da počne proizvodnju svog novog modela, kako se spekulisalo u medijima.

"Nemamo takve najave, ali sam u italijanskoj štampi video da je planirano da se naredne godine pravi restilizovani 500L, što znači da neće biti neke velike promene u proizvodnji", naveo je Stanić. On nije mogao da precizira kada bi taj model mogao da siđe sa linija, naglasivši da je Fiat velika kompanija koja sprovodi istraživanje tržišta pre nego što donese odluku o promenama u proizvodnji.

U vezi s najavama proizvodnje hibridne verzije modela Fiat 500L, Stanić ne očekuje naročite finasijske efekte.

"Ubeđen sam da takvo vozilo neće povećati prodaju modela 500L, zato što je preskupo. Nezvanično bi ti automobili bili skuplji za 5.000 evra od standardnih modela. Možda će se praviti uz neku pomoć države, i dati nam malo daha da malo živnemo, ali ne očekujem neku veliku proizvodnju tih hibrida", ocenio je Stanić.

On je rekao da su smešne ocene kako je FCA u Kragujevcu u krizi zbog zaustavljanja proizvodnih traka, zato što kompanija radi za poznatog kupca i prema količini narudžbina, pa je tako nešto normalno.

Izvor: Autoblog/Tanjug