Info

Roditeljski telefon: Stručni tim pomaže kod nedoumica u odrastanju i sazrevanju dece

Autor: Jovana Mladenović
14:42 | Petak, 28 10 2016

"Roditeljski telefon" usluga je Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja pokrenuta kako bi se roditeljima pomoglo u rešavanju nedoumica i problema vezanih za konkretne situacije u odrastanju i sazrevanju dece i adolescenata.

„Roditeljski telefon“ funkcioniše u okviru Centra za zaštitu odojčadi, dece i omladine. Usluga je besplatna, anonimna i poverljiva. Radno vreme je od 17 do 20 časova svakog dana osim ponedeljka. Uslugu pruža 25 psihologa, pedagoga i socijalnih radnika posebno edukovanih za telefonsko savetovanje.

Pozivom na broj 0800-007000 svi zainteresovani će dobiti stručne savete iz oblasti ponašanja, razvoja i vaspitanja dece i mladih. Dobiće pomoć za rešavanje nedoumica i problema vezanih za konkretne situacije u odrastanju i sazrevanju dece i adolescenata. Primera radi, česta su pitanja u najranijem uzrastu zašto dete vrišti i baca se po podu ili iznenada noćna mokri; u školskom uzrastu probleme zadaje bežanje sa časova, uticaj vršnjačke grupe, nezainteresovanost za gradivo; kod adolescenata prisutno je naglo otuđenje, otpor autoritetu, eksperimentisanje sa alkoholom, drogama, seksualnošću... Javljaju se takođe i pitanja vezana za porodične konflikte i razvod, te kako decu zaštititi u takvim situacijama. Roditelji ponekad nisu sigurni da je njihov odgovor na ponašanje dece odgovarajući, pa žele da to provere i potraže stručni savet.

Ovu uslugu su podržali „Telekom Srbija“ i kancelarija UNICEF-a za Srbiju.