Svetska potražnja za električnim automobilima opada, te se u vestima svetskih medija moglo pročitati da je Fiatova fabrika u Torinu, gradu poznatom po automobilskoj industriji, privremeno obustavila proizvodnju, a da isti scenario čeka i neke druge pogone, piše Nova.rs. U kragujevačkoj fabrici se ipak i dalje radi, ali serijska proizvodnja nikako da počne, iako je najavljena za oktobar. Prema poslednjim informacijama, proizvodnja bi mogla da počne i tek dogodine, u martu 2025. Iako nije zvanično saopšteno, moglo bi se zaključiti da je smanjena potražnja za vozilima na struju uzela maha.
Mada svetski mediji nisu mnogo pisali o tome šta će biti sa proizvodnjom električne Fiat grande pande u “Stelantisovom“ pogonu u Kragujevcu, činjenica da se proizvodnja u drugim fabrikama pauzira, nije ohrabrujuća.
Italijanski portal “Quattroruote” objavio je svojevremeno da se očekuje da će prvi serijski primerci “grande pande”, dakle ne pilot serija ili pretproizvodnja, iz kragujevačke fabrike izaći u novembru. “Stelantis”, s druge strane, nikada nije precizirao datum. Ranije se pominjalo da bi serijska proizvodnja mogla da startuje u oktobru, ali ne i kada tačno.
Nedeljnik Radar nedavno je objavio da će serijska proizvodnja početi možda krajem ove godine ili čak u martu 2025.
Sami zaposleni nemaju nikakvu informaciju, čak ni kada bi okvirno ta dugo najavljivana serijska proizvodnja mogla da počne.
“Proizvodnja teče, ali to nije serijska proizvodnja. Svaki dan se radi, to je preteča serijske proizvodnje, ali mi nemamo informaciju o tome kada će ona i zvanično da počne. To treba da saopšti poslodavac, ja pretpostavljam da će to biti upriličeno, kao što su i ranije bili slučajevi”, kaže za Nova.rs Saša Đorđević, predsednik fabričkog sindikata.
Šta se radi u Kragujevcu?
Još letos, u drugoj polovini jula, domaći mediji objavili su da je u kragujevačkoj fabrici počela probna proizvodnja električnog modela “Fiat grande panda”, a tada je rečeno da je početak serijske proizvodnje planiran za dva meseca.
Pre samog predstavljanja, mediji su krajem marta objavili da se “u narednim nedeljama” očekuje probna proizvodnja ovih automobila na električni pogon, te da će uskoro na ulicama naći “maskirani” modeli. Tada je dobro obavešteni izvor novinske agencije Beta reka da su sakrivanje izgleda novog modela i probna vožnja sa maskom praksa fabrike automobila.
Konkretno, Kragujevčani se sećaju da se i Fiat 500L uoči promocije vozio “maskiran” u okviru probne vožnje, tako da se ništa nije videlo, osim veličine automobila.
Još tada, krajem marta, objavljeno je da bi serijska proizvodnja električnog automobila u punom kapacitetu, u dve smene, trebalo da počne u oktobru.
*Izvor: Nova.rs