InfoFoto: Ilustracija

Svetski dan prava potrošača: Kragujevčani se i dalje najviše žale na obuću, mobilne telefone i polovne automobile

Autor: Branko Vukašinović
12:00 | Petak, 15 03 2019

Organizaciji potrošača Kragujevac tokom prošle godine za pomoć se obratilo oko 1.400 Kragujevčana, a najviše žalbi je bilo na obuću, mobilne telefone, tehniku, telekomunikacione i usluge opšteg ekonomskog interesa, ali i polovne automobile. To je povodom obeležavanja Svetskog dana prava potrošača, 15. marta, izjavio za InfoKG Zoran Nikolić iz ovdašnje Organizacije potrošača.  

Tokom 2018. Organizacija potrošača Kragujevac primila je više od 3.160 prigovora iz regiona Šumadije i Zapadne Srbije. Od toga, najveći broj njih je iz našeg grada oko 1.400, odnosno više od 120 prigovora na mesečnom nivou. U odnosu na 2017. trend porasta prigovora primetan je u prošloj godini za više od 20 odsto.  U ovoj organizaciji kažu da je u porastu broj potrošača koji lično dolaze u savetovalište. 

"Građani se najviše žale na obuću, mobilne telefone, tehniku, mobilnu telefoniju, kablovske operatore, belu tehniku. Primetna je tendencija porasta prigovora u vezi polovnih automobila, kao i raskida ugovora za toplotnu energiju“, kaže Zoran Nikolić iz ovdašnje Organizacije potrošača. 

Rešavanje problema potrošača zavisi od konkretnog slučaja i trgovca, a u ovoj organizaciji tvrde da imaju odličnu saradnju sa većinom njih. 

"To može biti jedan dan, ali isto tako i 20 dana, ako postoji potreba za dodatnim aktivnostima, proverama i slično. Nekada ni to nije dovoljno što nas vodi ka sudskom epilogu. Tokom protekle godine podneto je ukupno šest tužbi sudu za potrošačke sporove, u čak četiri postignuto je vansudsko poravnanje, što govori o ozbiljnom pomaku. Savetovalište za potrošače postalo je pouzdano mesto gde naši sugrađani mogu dobiti informaciju, edukaciju, pravni savet i zastupanje“, naglasio je Nikolić.   

Organizacija potrošača Kragujevac pokrenula je YouTube kanal “Potrošački bukvar”, gde se kroz 10 kratkih filmova na jednostavan način potrošači mogu upoznati sa najčešćim situacijama pri kupovini. Iz ove organizacije poručuju da su želeli da svaki potrošač u svakom trenutku, bilo gde, na svom telefonu može da nauči kako da ostvari svoja zakonska prava. 

Iz Organizacije potrošača Kragujevac savetuju građane da koriste svoja prava na način predviđen Zakonom, razmisle pre kupovine velikih ili gratis pakovanja da li im je sve to potrebno, provere cene, jer je nekad cena u redovonoj ponudi niža od one “akcijske”, kao i da pri kupovini polovnog automobila iznos na računu mora biti tačno onoliko koliko je plaćen. 

Organizacija potrošača Kragujevac predstavlja regionalni centar za područje centralne i zapadne Srbije, pa građani sa ovih podneblja mogu da im se obrate za pomoć pozivom na broj telefona 034/ 20 – 20 – 20, posredstvom mejla info@opk.rs ili lično u Tržnom centru “Prostor”, na prvom spratu, svakog radnog dana od 9 do 16 časova.  

Svetski dan prava potrošača, 15. mart, ustanovljen je odlukom Ujedinjenih nacija i prvi put počeo da se obeležava 1983. godine u cilju promocije prava i zaštite potrošača.