InfoFoto: Ilustracija

Svetski dan prava potrošača: Kragujevčani se sve više žale na obuću, mobilne telefone i polovne automobile

Autor: Branko Vukašinović
10:00 | Četvrtak, 15 03 2018

Organizaciji potrošača Kragujevac tokom prva dva meseca ove godine za pomoć se obratilo gotovo 200 Kragujevčana, a najviše žalbi je bilo na obuću, mobilne telefone, tehniku, kao i na telekomunikacione i usluge opšteg ekonomskog interesa. To je povodom obeležavanja Svetskog dana prava potrošača, 15. marta, izjavio za InfoKG Zoran Nikolić iz ovdašnje Organizacije potrošača. 

Tokom 2017. Organizacija potrošača Kragujevac primila je skoro 3.000 prigovora iz regiona Šumadije i zapadne Srbije. Od toga, najveći broj njih je iz našeg grada oko 1.200, odnosno oko 100 prigovora na mesečnom nivou. Trend porasta prigovora primetan je i u januaru i februaru 2018., s obzirom na to da se ovoj organizaciji u tom periodu za pomoć obratilo oko 500 ljudi, od čega blizu 200 iz našeg grada. U ovoj organizaciji kažu da je u porastu broj potrošača koji lično dolaze u savetovalište.

Građani se najviše žale na obuću, mobilne telefone, tehniku, mobilnu telefoniju, kablovske operatore, belu tehniku. Primetna je tendencija porasta prigovora u vezi polovnih automobila, kao i raskida ugovora za toplotnu energiju“, kaže Zoran Nikolić iz ovdašnje Organizacije potrošača. 

Rešavanje problema potrošača zavisi od konkretnog slučaja i trgovca, a u ovoj organizaciji tvrde da imaju odličnu saradnju sa većinom njih. 

To može biti jedan dan, ali isto tako i 20 dana, ako postoji potreba za dodatnim aktivnostima, proverama i slično. Nekada ni to nije dovoljno što nas vodi ka sudskom epilogu. Tokom protekle godine podneto je ukupno osam tužbi sudu za potrošačke sporove. Savetovalište za potrošače postalo je pouzdano mesto gde naši sugrađani mogu dobiti informaciju, edukaciju, pravni savet i zastupanje“, naglasio je Nikolić. 

Za rad Organizacije potrošača Kragujevac za ovu godinu izdvojeno je 400.000 dinara iz gradskog budžeta, što je, prema mišljenu Nikolića, dovoljno tek za par meseci funkcionisanja. 

Vode se razgovori sa predstavnicima lokalne samouprave kako da prevaziđemo ovu situaciju i ne ugrozimo opstanak samog savetovališta, a sve u interesu potrošača kojih je iz dana u dan sve više. Ova godina je jako značajna jer će uskoro biti doneta odluka o iznosu sredstava za 2019. godinu. Kako je lokalna samouprava odavno prepoznala značaj rada savetovališta, nadamo se da će u godini u kojoj slavimo pet godina rada biti opredeljen iznos koji je neophodan za funkcionisanje savetovališta u celoj kalendarskoj godini”, rekao je Nikolić. 

Iz Organizacije potrošača Kragujevac savetuju građane da koriste svoja prava na način predviđen Zakonom, razmisle pre kupovine velikih ili gratis pakovanja da li im je sve to potrebno, provere cene, jer je nekad cena u redovonoj ponudi niža od one “akcijske”, kao i da pri kupovini polovnog automobila iznos na računu mora biti tačno onoliko koliko je plaćen. 

Organizacija potrošača Kragujevac predstavlja regionalni centar za područje centralne i zapadne Srbije, pa građani sa ovih podneblja mogu da im se obrate za pomoć pozivom na broj telefona 034/ 20 – 20 – 20, posredstvom mejla info@opk.rs ili lično u Tržnom centru “Prostor”, na prvom spratu, svakog radnog dana od 9 do 16 časova.  

Svetski dan prava potrošača, 15. mart, ustanovljen je odlukom Ujedinjenih nacija i prvi put počeo da se obeležava 1983. godine u cilju promocije prava i zaštite potrošača.