Info

Svi na ovu stranu: Parking garaža nam donosi milionski dug i duplo veću cenu parkiranja

Autor: InfoKG
14:15 | Utorak, 29 10 2019

Parking garaža u Kragujevcu, čija je izgradnja zvanično počela danas, donosi nam milionski dug i duplo veću cenu parkiranja. To smatra inicijativa “Svi na ovu stranu” okupljena oko bivšeg gradonačelnika Veroljuba Stevanovića. Postavljaju pitanja gradskoj vlasti da li je ova investicija mogla da bude finansirana iz drugih izvora, da li je cena izgradnje opravdana, preti li nam saobraćajni kolaps u narednih godinu dana i da li će cena karte biti znatno veća od dosadašnje?  

Iz inicijative “Svi na ovu stranu” okupljene oko bivšeg gradonačelnika Veroljuba Stevanovića poručuju da, iako postoji realna opravdanost za ovakvom investicijom, u smislu nedovoljnog broja parking mesta u užem centru grada, postoji nekoliko spornih pitanja na koja želimo da ukažemo i na koja bi gradska vlast trebalo da da odgovore građanima. 

U nastavku vam u celosti prenosimo pitanja iz saopštenja inicijative “Svi na ovu stranu”: 

- Da li je ova investicija mogla da bude finansirana iz drugih izvora, kroz javno-privatno partnerstvo ili poverenu delatnost nekoj privatnoj firmi koja bi od grada otkupila lokaciju, platila uređenje, investirala novac u izgradnju, uposlila ljude i plaćala komunalnu taksu i sve druge obaveze kako gradu, tako i državi. Na ovaj način grad bi rešio problem parkiranja i prihodovao novac koji bi mogao da iskoristi za investicije u infrastrukturu, zdravstvenu ili socijalnu zaštitu itd. Sa druge strane, građanima bi bila pružena adekvatna usluga parkiranja po nepromenjenoj ceni, jer grad poveravanjem delatnosti zadržava pravo da određuje cenu parkiranja. Ovaj model je već oporoban ne samo na zapadu, već i u zemljama regiona, ali i u gradovima u Srbiji i definitivno najisplativiji način da se gradovi i opštine razvijaju na održiv način, a ne kroz dugoročno zaduživanje. 

- Da li je cena izgradnje opravdana? Ako se grad već prihvatio ovog posla i odlučio da investira novac zadužujući građane na 10 godina, pitanje je da li je projektovana cena investicije opravdana. Takođe, uvek ostaje sumnja da li je grad potrošio više novca od neophodnog, kao i kvalitet nadzora nad izgradnjom, a ujedno i veliki prostor za korupciju i malverzacije.

- Preti li nam saobraćajni kolaps u narednih godinu dana, koliko će realno najmanje trajati njena izgradnja? Da li će zbog radova na garaži i smanjenog, ionako malog kapaciteta za parkiranje u centru grada, kao i zbog, pretpostavljamo, velikog broja građevinskih mašina, koje će biti uposlene na izgradnji parking garaže, nastati saobraćajne gužve? I šta je grad po tom pitanju preduzeo? Koliko je novih privremenih parking mesta obezbedio na drugim parkiralištima, da li će biti delimične izmene saobraćaja u obližnjim ulicama?

- Poslednje, ali ne i najmanje važno pitanje je, da li je tačno da će cena započetog sata parkiranja u novoizgrađenoj parking garaži koštati 100 dinara, odnosno, gotovo dva puta skuplje od trenutne cene započetog sata na zatvorenim parkiralištima?