Kultura

Odabrani autori za 19. kolo edicije "Prvenac"

Autor: Jovana Mladenović
09:00 | Petak, 22 05 2020

Od 58 prispelih rukopisa, više nego u poslednje tri godine, žiri za odabir autora za 19. kolo edicije "Prvenac" čitao je njih 50, dok 8 nije ispunilo uslove konkursa. Izabrane su sledeće knjige: Nenad Ignjatović "Ukopnici" (drama i poezija), Mirko Kekić "Bugi-vugi predgrađa" (poezija) i Nikola Lučić "Modrine" (poezija).

Čitajući ove radove članovi žirija su primetili da jr znatno podignut kvalitet rukopisa i prevlast modernije književne koncepcije. To je pravo ohrabrenje za dugoročnu književno sve vidljiviju i dragoceniju kragujevačku misiju zvanu „Prvenac“. Žiri je pozitivno iznenadio broj romana, solidna ponuda kratkih priča, a i drama se nakon prošlogodišnjeg probijanja leda ustalila i daje lep doprinos. Naravno da  je centralno mesto i ovoga puta zauzela poezija.

Žiri u sastavu Miljurko Vukadinović i Zvonko Karanović najpre je sačinio najuži izbor:

Drama:
Nenad Ignjatović: Ukopnici

Poezija:
Anđelka Isidorović: Trandulasti trevziri
Lazar Braajković: Promaja bez kraja
Lazar Bukmirović: Udžbenik svakodnevice
Milica Bešić: Prazna mesta
Mirko Kekić: Bugi-vugi predgrađa
Nikola Lučić : Modrine
Vladana Perlić: Putnici kroz vrijeme

Priča:
Pavle Aleksić: Tamo je more

Roman:
Milica Rauški: Uspomene sa Petrovog Brda

Posebno zbog vrednoće pominje se i Kristina Selić: Melodija jedne mladosti (roman) + Đurđevdanska zora (drama).

Izabrane su sledeće knjige:

Nenad Ignjatović: Ukopnici (drama i poezija)
Mirko Kekić: Bugi-vugi predgrađa (poezija)
Nikola Lučić: Modrine (poezija)

Obrazloženje žirija

Nenad Ignjatović je široko razumeo i modernistički pročitao mogućnosti dramskog medija za ispoljavanje poetske suštine.

Pesnici Kekić i Lučić su se priklonili antipodnim poetskim modelima, s tim što je  Kekić  krenuo u svoju avanturu od preispoljenog lirizma Miloša Crnjanskog koji je obeležio dobar deo modernog srpskog pesništva, a Lučić od trajno inspirativnog Remboovog poetskog poduhvata koje  svetsko pesništvo podrazumeva kao krupan i specifičan  predznak modernosti i dan-danas…