KulturaFoto: InfoKG

Premijera duodrame NASAMO SA SVIMA u Teatru

Autor: Jovana Mladenović
09:00 | Sreda, 19 03 2025

U Knjaževsko-srpskom teatru premijerno će sutra od 20 časova biti izvedena predstava "Nasamo sa svima" po tekstu Aleksandra Geljmana, u režiji Mladena Kneževića.

Predstava je duodrama u kojoj igraju Ivan Vidosavljević i Jasmina Dimitrijević. Ova drama savremenog ruskog pisca na intenzivan način publici predstavlja dramatične porodične odnose.

Adaptaciju teksta i izbor muzike potpisuje Jasmina Dimitrijević, dok je za scenografiju zadužena Ana Kolbjanova.

Predstava se izvodi kamerno. 

Reprizno izvođenje je zakazano za 22. mart od 20 časova na sceni „Joakim Vujić“.

Reč reditelja

"Nasamo sa svima" je svojevrsni porodični triler koji svojim vešto napisanim obrtima gledaoca pretvara u svedoka i arbitra jednog bračnog ponora. Koliko visoka može biti cena samoobmane i odbijanja da se na vreme upoznaju sopstvene slabosti? Može li im se unedogled izlaziti u susret bez posledica? Do koje mere se stvari mogu „krpiti“ i iz kojih pobuda?

Ovaj komad uči da je zanemarivanje odgovornosti prema drugome, zanemarivanje sebe i svojih. On protresa, razotkriva, upozorava, uči nas kako da se samopregledamo.

O piscu

Aleksandar Geljman (1933, Dondušeni, današnja Moldavija) je sovjetski i ruski pisac, autor dramskih tekstova i filmskih scenarija. Počeo je da objavljuje priče i eseje kasnih 50-ih, jedno vreme radio je kao novinar, a od 70-ih se posvećuje pisanju. Široj javnosti postaje poznat kao scenarista filmova Noćna smena, Ksenija, Fjodorova omiljena žena (u koautorstvu sa suprugom Tatjanom Kaletskom). Godine 1974. veliku pažnju privlači film Premija, čiji je Geljman scenarista, a po kome je kasnije nastala predstava Sastanak partijskog komiteta koja se veoma uspešno igrala u pozorištima širom tadašnjeg SSSR-a. Usledile su drame Povratna informacija (1977), Mi, dole potpisani (1979), Nasamo sa svima (1981), Klupa (1981)... Tokom perestrojke Geljman se ponovo okreće pisanju eseja i novinarstvu, a dramskom stvaralaštvu se vraća nakon 2000. godine. Geljmanove drame karakterisane su kao oštre, sociološke drame koje odlično oslikavaju društvo u kome su nastale, o njihovoj vrednosti svedoči i činjenica da su igrane u više od trideset zemalja.