SkverFoto: Pexels.com - Ilustracija

Kako da proširite poslovanje uz pomoć interneta

Autor: Srbijanka Stanković
14:00 | Ponedeljak, 30 05 2022

U današnjem digitalnom svetu nijedna firma ne bi smela da ignoriše značaj interneta u promovisanju svog poslovanja. Uspostavljanje i održavanje snažnog digitalnog prisustva na globalnoj mreži je ključno za opstanak, konkurentnost i privlačenje ciljane grupe potrošača.

Postoje brojni načini kako možete iskoristiti internet da biste proširili i unapredili svoje poslovanje, a neke od najefikasnijih predstavićemo u ovom tekstu.

Prvo i osnovno: pokrenite web sajt

Izrada web sajtova je jedan od najvažnijih koraka kada je u pitanju promocija poslovanja na internetu. Pojavom interneta informacije su postale lako dostupne i na dohvat ruke. S obzirom na statističke podatke o tome koliko prosečan čovek koristi internet na dnevnom nivou, preduzetnici su shvatili koliko je važno biti prisutan na mreži, pa i svoje poslovanje sve više usmeravaju na tu stranu. Ukoliko firma, makar i ona najmanja, nema svoju web stranicu ili u najmanju ruku neki drugi vid online promocije i oglašavanja, propustiće brojne prilike da stekne nove i zadrži stare kupce.

Osim toga, web lokacija doprinosi postizanju boljih rezultata kada su u pitanju druge marketinške strategije. Poslovna internet stranica pomaže u izgradnji kredibiliteta, odnosno poverenja kupaca u brend. Ukoliko posedujete lepo organizovan sajt sa puno važnih i kvalitetnih informacija, kod posetilaca će se javiti osećaj poverenja u vaše poslovanje, što za posledicu ima veći saobraćaj na sajtu i veći broj kupaca.

Ako se nikada ranije niste bavili izradom sajtova naša preporuka je da to prepustite ljudima koji su profesionalci u tom poslu. U Google pretraživaču, zavisno od lokacije koja vam je potrebna, jednostavno ukucajte izrada sajtova Beograd, Novi Sad ili Niš i pojaviće se veliki broj agencija koje se bave web dizajnom.

Napravite listu e-adresa na koje ćete slati pozive klijentima da koriste vaše usluge i proizvode

Statistika kaže da skoro 34% ljudi širom sveta koristi elektronsku poštu. Prevedeno u konkretne brojke, to je oko 2,5 milijarde ljudi, a predviđa se da će za par godina taj broj porasti na oko 3 milijarde.

Oglašavanje putem e-pošte vam omogućava da promovišete svoje proizvode u realnom vremenu, kako postojećim tako i budućim kupcima. E-mail marketing je veoma jednostavan za korišćenje, efikasan i ono što je možda za neke najbitnije, jeftin, što je posebno značajno firmama koje tek ulaze u poslovnu trku. U poređenju sa tradicionalnim marketingom (štampani materijal, radio ili TV) E-pošta je neuporedivo jeftinija, a takođe i brže stiže do krajnjeg korisnika.

Pokrenite blog

Marketing sadržajem je jedan od najmoćnijih alata za sticanje novih klijenata. Zato pokrenite sopstveni blog koji cilja neke od ključnih fraza vezanih za vaše poslovanje. Na taj način možete znatno povećati svest o vašem brendu među potencijalnim kupcima i značajno proširiti poslovanje.

Alati poput WordPress-a čine blogove relativno jednostavnim za kreiranje, čak i za ljude koji imaju oskudno znanje i malo iskustva u radu na internetu. Pritom, nemojte se fokusirati samo na reklamiranje usluga. Umesto toga ponudite budućim korisnicima puno visokokvalitetnih i vrednih informacija o niši u kojoj poslujete kako biste se čitaocima predstavili kao stručnjak iz te oblasti.

Na primer, ukoliko imate firmu za čišćenje, možete napisati nekoliko tekstova o tome kako ljudi sami mogu očistiti svoj dom. Međutim, mogli biste ih takođe ubediti da je bolje da pozovu vas kao agenciju koja je specijalizovana za poslove čišćenja. Zbog toga tekstovi na blogu moraju biti iz stručnog ugla jako dobro napisani.

Aktivirajte se na društvenim mrežama

Facebook profili su obavezni kada su u pitanju mali biznisi. Zato treba iskoristiti mogućnost besplatnog oglašavanja na ovoj društvenoj mreži. Ipak, pronalaženje, angažovanje i zadržavanje klijenata nije ni izbliza tako lako kao što je samo otvaranje naloga na Facebook platformi i drugim društvenim mrežama, poput Twitter-a ili Linkedin-a.

Ljudi koji se profesionalno bave održavanje poslovnih naloga na društvenim mrežama znaju da je prava komunikacija sa zajednicom jedan od osnovnih preduslova kako bi biznis koji predstavljaju bio uspešan. To znači da konstantno morate biti aktivni, a ne samo da sedite i nadate se da će vas neki od klijenata preporučiti za nov posao ili novu prodaju. Obavezno pozovite prijatelje, članove porodice, komšije da lajkuju ili se pridruže vašoj grupi. Tek kada steknete dovoljan broj prijatelja i pratilaca, možete se nadati da će i broj klijenata porasti.

Predlozi i saveti koje smo opisali mogu za relativno mali novac značajno doprineti razvoju vašeg poslovanja. Osim toga, postoji i puno alata (softvera) koji vam u tome mogu pomoći. Uz pomoć tih online alata ne samo da ćete lakše i brže dopreti do ciljane publike, već možete pratiti koliko su potrošači zadovoljni uslugom ili robom koju nudite, kao i druge statističke podatke vezane za klijente koji posećuju vaš sajt.