SkverFoto: pixabay.com

PROBLEMI SA AUTOM? Ovo su NAJČEŠĆI KVAROVI savremenih vozila

Autor: J.M.
19:45 | Nedelja, 07 02 2021

Podaci nemačkog auto-kluba AvD-a jasno ukazuju na uzroke problema koje ima vaš auto...

Drugi po veličini nemački autoklub AvD objavio je svoju statistiku kvarova automobila u saobraćaju za prošlu 2020. godinu.

Elektronika, akumulatori i paljenje i dalje su najosetljiviji delovi automobila. Sa 43,2 odsto, ta grupa kvarova zauzima prvo mesto. Njihov udeo je porastao za 3 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

Na drugom i trećem mestu nalaze se kvarovi upravljača, šasije i kočnica sa 16,7 odsto, dok su na trećem motor i izduvni sistem sa 13,5 odsto.

Uzroci za kvarove

U prvoj grupi kvarova elektronskih sistema akumulator je "glavni krivac" za, otprilike, polovinu kvarova, dok su u drugoj grupi uzroka (šasija, upravljanje, kočnice) najčešći uzrok kvarova gume.

Sistemi vazdušnog ogibljenja, kakvi se ugrađuju u zadnje osovine mnogih karavana u višoj srednjoj i visokoj klasi, jedan su od problema. Budući da njihovi jastuci sa godinama postaju porozni i sve su manje sposobni da zadrže vazduh u elementu vešanja, često dolazi do kvarova. Zato je dobro da obratite pažnju, ako kupujete polovni automobil više klase, kakvo je stanje vazdušnog ogibljenja, jer je ovde reč o skupim kvarovima, prenosi Revija HAK.

Motor i izduvni sistem

Činjenica je da grupa uzroka koja se odnosi na motor i izduvni sistem predstavlja jedan od tri najčešća uzroka kvarova, manje zbog osetljive tehnologije, ali u velikoj većini slučajeva zbog nepravilnog rukovanja.

Preporučljivo je pogledati nivo motornog ulja pri svakom drugom zaustavljanju za punjenje goriva i ne zanemarivati predviđeni plan održavanja (npr. zamenu kaiša).

Česta kratka putovanja takođe mogu da oštete motor i izduvni sistem. Tada mogu da se jave problemi kod automobila sa dizel motorima i filtrima čestica (DPF), pošto filtar ne dostiže temperaturni opseg potreban za regeneraciju i zapušava se. Izduvni gasovi ne mogu  više da izlaze i motor se guši sopstvenim izduvnim gasovima.

Statistika AvD-a za 2020. godinu pokazuje i blagi pad kvarova koji uzrokuju probleme menjača, u odnosu na prethodnu godinu, čiji je udeo pao sa 6,1 na 5,8 odsto. Pretpostavlja se da je razlog sve veća upotreba automatskih mjenjača, koje kupci automobila sve više traže i u segmentu kompaktnih i malih automobila.

Izvor : telegraf.rs