SkverFoto: pexels.com

Reklamne kampanje koje smo voleli (VIDEO)

Autor: Srbijanka Stanković
12:00 | Petak, 12 03 2021

Da li imate omiljenu reklamu? U moru televizijskih i radijskih promo spotova, te online marketinških kampanja uvek se izdvoji nekoliko originalnih i upečatljivih koje dugo pamtimo. Zahvaljujući Internetu danas se možemo lako prisetiti i nekih reklama iz detinjstva ili mladosti, čije smo kreativne i zvučne slogane znali napamet. 

Reklamne kampanje koje smo voleli ujedno su bile i neke od najuspelijih, jer su zaintrigirale veliki broj ljudi. Upravo na ovim primerima možemo prepoznati kolika je moć marketinga. Dobro osmišljene marketinške strategije uvek imaju za glavni cilj kreiranje imidža vrhunskog brenda, pa uključuju i promotivne materijale kao što su upaljači sa reklamnim sloganom, olovke, privesci i slično. 

Originalne poruke na promo posterima i bilbordima ili radijski džingl koji lako „ulazi u uho“ i te kako mogu privući potrošače i povećati prodaju proizvoda koji promovišu.

Da li se vi sećate koje je to neizrecivo meko pecivo, kako najlepše može da se podeli radost ili da nimi ničig lipšig id Cipiripiji? Pogledajte najzanimljivije domaće i strane reklamne kampanje koje smo svi obožavali. 

Čarobni duh praznika – Coca Cola

Decenijama unazad kompanija Coca Cola vodi odlične marketinške kampanje. U reklamama punim topline, životne energije i radosti uživaju ljudi širom sveta – čak i oni koji ne piju Coca Colu! Kao najprodavaniji bezalkoholni napitak i mnogima omiljeno piće, Coca Cola u limenci, staklenoj boci ili čaši predstavlja sinonim za osveženje i predah.

Podeli radost, podeli praznično raspoloženje, To je taj osećaj samo su neki od prepoznatljivih maksima koje su pratile živopisne reklame ove svetski poznate kompanije. Ipak, u seriji reklamnih spotova i originalnih slogana, naročito se izdvajaju one sa novogodišnjom tematikom. One verno prenose čaroliju praznika, podsećajući da je životna magija upravo u nama i u kvalitetno provedenom vremenu sa porodicom i prijateljima. Na ovaj način, kompanija iz godine u godinu iznenađuje i privlači sve više kupaca svojim marketing strategijama

 

 

Neizrecivo meko pecivo – Bambi

Ko se ne bi setio maestralne Radmile Savićević u reklamnom spotu za Bakin kolač? Opisan kao neizrecivo meko pecivo, koje diše i miriše, Bakin kolač bio je sinonim za meku poslasticu koja je napravljena od „dnevno svežih jaja“. Verovali smo toplom glasu Dragoljuba Mićka Ljubičića kad nam kaže: „za tri minuta napravićete doručak, za pet minuta brzu poslasticu, a za deset celu tortu“. Ipak, najupečatljiviji utisak ostavljala je Radmila Savićević, koja na kraju spota „nevoljno“ priznaje da kolač „liči“. 

Bambi Požarevac imao je još nekoliko odličnih reklama, kako za Bakin kolač, tako i za čuvenu Plazmu. Međutim, sasvim je izvesno da je širokom auditorijumu upravo ova bila omiljena.

 

Nimi ničig lipišig id Cipiripiji – Centro proizvod

Još jedna reklama iz bivše Jugoslavije koja je devedestih godina prošlog veka osvojila publiku kraj malih ekrana, naročito onu najmlađu jeste spot Centro proizvoda za „Cipiripi“ krem. Prethodnica reklame sa pesmicom na simpatičnom Cipiripi jeziku – Dij cipiripi, dij Cipiripi, id čikilidi i lišniki, bila je ultra kratka reklama (trajala cele dve sekunde!). U pitanju je čuvena veverica koja kratko uzvikne „Cipiripi“ i namigne.

 

Dobro jutro, džezveri – Doncafe 

Veseli i raspevani petao sa kokama koji poziva na buđenje džezvere, mame, ćutologe i lavice naterao je mnoge da s njim pevuše čuvenu „dobro jutro, džezveri“ pesmicu. Ovaj reklamni song podjednako je oduševljavao radijsku i televizijsku publiku. Doncafe je otišao korak dalje u svojoj marketinškoj kampanji, pa su u prodaji bile i šoljice za kafu sa štampanom porukom za dobro jutro. Da su originalnost i kreativnost prepoznali i potrošači i stručnjaci iz oblasti advertajzinga potvrđuje ne samo velika popularnost reklame već i tri zlatna UEPS-ova priznanja i Grand Prix nagrada.

 

Kad si gladan, nisi sav svoj – Snickers

Ima li išta slađe od Snickers čokoladice i simpatične konstatacije „Kad si gladan nisi sav svoj“? Jedna od zanimljivosti koja prati ovu veoma uspešnu kampanju jeste i ona da je za dve godine povećala prodaju kompanije za neverovatnih 376 miliona dolara započela je 2010. godine. Prva u nizu bila je reklama sa poznatom i vremešnom glumicom Beti Vajt u glavnoj ulozi. Popularnosti Snickers reklama svakako su doprinele brojne svetske zvezde koje su se u njima pojavljivale – od Džoan Kolins, preko Robina Vilijamsa, Lajze Mineli do Arete Frenklin i Rouana Atkinsona.

Ipak po svemu posebna je bila upravo reklama u kojoj ragbista obara Beti Vajt u blato: „Majk, igraš kao Beti Vajt, čoveče!“ Pošto mu devojka donese Snikers čokoladicu na teren, nakon prvog zalogaja – Beti Vajt ponovo postaje Majk.

I miris i ukus – Grand kafa

I miris i ukus – Grand kafa! Ovim sloganom su gledaoce i slušaoce u duetu pozdravljali Milena Dravić i Dragan Nikolić. Reklamna kampanja ove kompanije koja je postala poznata po veličanstvenom glumačkom paru obuhvatala je serijal video spotova i radijskih džinglova. Teme su bile različite – od poplavljenog stana i „majstora koji može da sačeka da se popije kafa“, do kuće pune Deda Mrazova koji su u novogodišnjoj noći svratili sa pesmicom „Zvončići, zvončići“ i pitanjem „Domaćice, može jedna kafica?“

Posebno simpatična je bila reklama „Otpisani“, gde policajac zaustavlja auto koji vozi Dragan Nikolić i ne prepoznaje ga. Milena sugeriše kesicom kafe „To smo mi, zar nas ne prepoznajete?“ Preokret se dešava kada sa zadnjeg sedišta Voja Brajović upita policajca da li mogu da nastave dalje, na šta on sa strahopoštovanjem odgovara: „Naravno, gospodine Tihi, samo recite vozaču da ne juri.“

 

Just do it – Nike 

Nike „Just do it“ kampanja ubraja se u najbolje marketinške kampanje svih vremena. Prepoznatljivi po svom motivišućem tonu i zanimljivom scenariju, promo spotovi ove kompanije osvajaju pristalice širom sveta. No, osim na televiziji i online platformama, Nike dominira svojom originalnošću i u drugim tradicionalnim oblicima oglašavanja. Reklamni poster, zastava ili baner sa jednostavnim logotipom i jasnom porukom „Just do it“ (Samo uradi to!) pokreće ljude širom sveta da se bave sportom i slede svoje snove.

 

Neke reklame nas nateraju na suze, neke nas nasmeju, ali jedno je sigurno - uživamo da ih gledamo! Da li se vaša omiljena reklama nalazi na ovoj listi?