Skver

Trikovi za lakše ustajanje iz kreveta

Autor: infokg.rs
17:05 | Subota, 27 02 2016

Bili spavalica ili ne, sigurno vam je teško da se ujutru izvučete iz kreveta i krenete u nove radne pobede. Dobra vest je da sebi možete da olakšate ustajanje.

Onog trenutka kad zazvoni sat, vi ste verovatno jedna od najnesrećnijih osoba na svetu. Žmirkate, nadate se da sanjate i molite sve sile da imate bar još pet minuta da dremnete. Međutim, odlaganja nema i ustati se mora, a evo nekoliko trikova kako da vam novi dan ne padne teško od jutra.

Prvo zvono, na noge lagane

Ukoliko ste ljubitelj opcije "snooze" ili navijate po pet alarma, pa čekate da vam onaj poslednji odzvoni da biste ustali, odmah iskorenite ovu naviku. Svaki put kada dremnete još "tri minuta" dodatno iscrpljujete organizam, te će vam sa svakim narednim alarmom biti sve teže da ustanete. Zato, čim sat prvi put zazvoni ustanite.

Samo da vidim šta ima na Fejsu

Proveravanje društvenih mreža, vesti, mejlova, vajbera i sličnih zavrzlama pred spavanje će vam samo otežati buđenje ujutru. Mozak se uveče pripreme za odmor i spavanje, a vi, ukoliko sedite u mraku i blenete u ekran "prikupljajući informacije" samo ga na silu budite. Posle imate problem da se uspavate i ujutru se budite kao samleveni. Savet: Telefon držite što dalje od sebe kada legnete! To će vam biti od pomoći i ujutru, moraćete odmah da ustanete da ugasite alarm jer vam telefon nije na dohvat ruke.

Svaki dan druga rutina

Slagali se vi sa tim ili ne, ljudski organizam voli rutinu. Tako da, ukoliko jedno veče ležete dva sata pre ponoći, a drugo zaginete, pa treće legnete u šest popodne očekujte da će vas kranom izvlačiti iz postelje. Vaše telo mora da uhvati svoj ritam, ukoliko mu svakodnevno menjate rutinu, telo se zbuni, troši više energije, pa se vi osećate iscrpljeno i ispijeno. Savet je da svako veče ležete u isto vreme kako biste vam rano ustajanje što lakše palo. Znajte i da lenčarenje vikendom utiče na vaš ritam, te nemojte spavati do podne, nego ustanite u približno isto vreme kao i radnim danima.

Genetika

Ovo je jedino što ne možete da izmenite kod sebe, a to su geni. Jednostavno, postoje ljudi ranoranioci kao i noćne ptice. Ukoliko za sebe kažete da ste "sova", onda vam pomoći nema. Svako rano ustajanje će vam teško pasti!

Godišnje doba

Ne, niste umislili. Istina je da se na jesen i u zimu teže budimo nego obično. Telo je "naštelovano" da se budi kada sviće. Ukoliko otvorite oči, a napolju je još mrak vaše telo će dobijati signal da i dalje treba da spava.