SkverFoto: pexels/kaboompics

Značaj štampanog materijala u marketingu

Autor: InfoKG
15:00 | Ponedeljak, 12 07 2021

Marketing zauzima značajno mesto u svetu modernog poslovanja, jer omogućava firmama da na efikasan način povežu proizvode i potrošače. U tom pogledu, sve veći uticaj ima digitalni način komunikacije, s obzirom da olakšava segmentiranje publike i namensko plasiranje proizvoda.

Međutim, ne smemo zaboraviti ulogu koju igra štampani reklamni materijal, koji u značajnoj meri doprinosi promociji kompanije. Bitan je za izgradnju brend identiteta, zbog kredibiliteta i tradicionalnog načina komuniciranja, pa još uvek ima veoma značajno mesto u svetu modernog biznisa.

Rukovodioci mnogih velikih kompanija uvideli su značaj kombinovanja digitalnog marketinga i štampanih izdanja, zarad što bolje pozicioniranosti prema različitim ciljnim grupama, u zavisnosti od karakteristika potrošača, ali i prirode proizvoda i usluga koje nude.

U nastavku teksta pročitajte nešto više o oblicima štampanog materijala u marketingu i njihovom značaju u eri modernog poslovanja.

Vizit karte - profesionalno ostvarivanje kontakata

Vizit karte su jedan od štampanog oblika reklamnog materijala koji se koristi dugi niz godina i samim tim predstavlja jedan od najproverenijih oblika tradicionalnog načina razmene informacija u svetu biznisa. 

Danas na internetu možemo pronaći skoro sve ono što nas interesuje o budućim saradnicima. Sa druge strane, kvalitetno dizajnirana vizit karta sa vašim osnovnim ličnim informacijama i lepo kreiranim logom firme doprinosi tome da vaši budući klijenti steknu utisak profesionalnosti u vašem poslovanju.

Pored toga, vizit karte igraju i značajnu psihološku ulogu ukazivanja poverenja prema budućim saradnicima kroz razmenu informacija. Potrudite se da vaše biznis karte budu lepo dizajnirane i upečatljive, jer je estetski momenat poprilično bitan, s obzirom da se na ovaj način odaje utisak o brend identitetu vaše kompanije.

Vizit karte su male, pa ih možete držati u džepu ili novčaniku uvek spremnim za upotrebu i ostvarivanje dobrog prvog utiska. Kao takve, odlične su kao kao opipljiv i materijalni podsetnik vašim potencijalnim saradnicima.

Flajeri su odlični za ostvarivanje snažnog prvog utiska

Flajeri zauzimaju veoma bitno mesto u podizanju brend identiteta i skretanju pažnje na vaše proizvode i usluge. Najbitnija uloga pomenutog štampanog reklamnog materijala jeste da bude što upečatljiviji. 

U tom pogledu, podrazumeva se veliki font slova, kratka i jasna poruka, kao i precizno definisan set boja. Osim toga, raspored svih ovih elemenata mora biti usklađen i raspoređen tako da se jasno vdi glavni poziv na akciju, s obzirom da flajer provede u rukama prosečne osobe svega nekoliko sekundi. Za to vreme je potrebno usaditi najbitnije informacije u memoriju ljudi i skrenuti im pažnju o vašem postojanju.

Flajeri se štampaju u velikom broju broju primeraka i predstavljaju jedan od najisplativijih oblika štampanih medija. Samim tim, imate šansu da se približite velikom broju ljudi, a  kakav će to efekat imati, najviše zavisi od izgleda. U tom pogledu, tehnike profesionalnog grafičkog dizajna doprineće kreiranju dopadljivih letaka sa jasnom porukom.

Moguće je do određenog nivoa segmentirati ljude za koje želite da vide vaš oglas, a to se najviše odnosi na pripadnost određenoj starosnoj grupi ili polu. Međutim, činjenica je da nemate nikakvu povratnu informaciju, kao što je to slučaj u digitalnom marketingu, pa je samim tim teško preciznije ciljati određenu grupu ljudi. 

Bilbordi - štampa velikog formata koja “upada” u oko

Bilbordi su strateški postavljeni duž bitnih puteva, velikih raskrsnica i trgova, pa su samim tim poprilično primetni. Osim toga, nalaze se na istom mestu tokom celog dana, pa je zagarantovano da će ih videti svi oni koji imaju stalnu dnevnu rutu. 

Pomenuti vid štampanog reklamnog materijala je još jedan odličan način jačanja brend identiteta i služi za to da se poruke koje se nalaze na njemu usade u memoriju potrošača, sve dok im zaista ne bude bio potreban reklamiran proizvod ili usluga. Stoga ne čudi zašto se masovno korsite u svrhu političkih kampanja, zarad promovisanja određenih vrednosti i ideja.  

Bilbordi su sjajan način za dosezanjem velikog broja ljudi različitih demografskih karakteristika, pa samim tim ne morate trošiti previše dodatnog novca za segmentaciju prema strukturalnim karakteristikama i plasiranje poruka prilagođenih različitim kanalima komunikacije.

Detaljno informišite kupce o proizvodu putem brošura i kataloga

Brošure i katalozi su veoma bitni u prezentovanju kompletnog asortimana proizvoda, pa kao takvi služe za malo detalnije upoznavanje kupaca sa svim onim što nudite. Razlika između ovog reklamnog materijala je u tome što su brošure kraće, te sadrže uglavnom nekoliko stranica i imaju više promotivni karakter, dok su katalozi duži i služe za precizniju analizu karakteristika proizvoda. 

Za razliku od flajera, brošure i katalozi se najčešće dele na prodajnim mestima ili štandovima na sajmu. Razlog tome je što sadrže veliki broj korisnih informacija, te potencijalni kupci zaista imaju želju da ih prelistaju i saznaju nešto novo i korisno. 

S obzirom na kapacitet kataloga, kreatori imaju dovoljn prostora da iskažu sve ono što predstavlja njihov biznis, te ne mora kompletan fokus biti na proizvodima. Samim tim, doprinosi se većem osećaju personalizacije poslovanja i stvaranja odnosa poverenja sa potrošačima.

Pozivnice za korporativne događaje

Velike kompanije se trude da održe svoj imidž organizovanjem raznih događaja poput seminara, konferencija, tribina i tako podstaknu promociju nekih bitnih pitanja i vrednosti za koje se zalažu. 

Sastavni deo organizacije predstavlja i kreiranje pozivnica. Ovo nije toliko uobičajen oblik komunikacije, ali svakako je poprilčno efikasan u slučajevima kada poslujete sa velikim brendovima. Uz kvalitetan dizajn i kreativan oblik vaših pozivnica oduševite vaše goste, te izgradite jači osećaj povezanosti.

Štampani reklamni materijal i dalje igra veoma značajnu ulogu u svetu modernog biznisa, kao odlična dopuna digitalnoj komunikaciji, koja svakako sve više preuzima primat. Međutim, tradicionalniji mediji koje smo predstavili su ponekad nezamenjiv način u jačanju identiteta brenda i komuniciranju sa određenim grupama ljudi. Nadamo se da vam je tekst pružio zanimljive informacije, te da ćete više pažnje pridavati štampanom materijalu.

Izvor: Avokado