InfoFoto: adient.com - Arhiva

ZATVARA SE fabrika “ADIENT SITING” u Kragujevcu: Odlazi Fiatov komponentaš

Autor: InfoKG
14:00 | Četvrtak, 18 01 2024

Fabrika “Adient siting”, snabdevač “Fiata” sedištima, koja je 11 godina radila u Industrijskoj zoni Grošnica, prestaće sa radom do kraja februara jer je “Fiat” nije planirao za dobavljača novog modela, pošto će sedišta navodno praviti sam, saznaju Kragujevačke novine od zaposlenih. 

Oko 140 zaposlenih ne radi već godinu i po, a oni koji nisu hteli  da idu na rad u inostranstvo ostali su ovde i primali mesečni minimalac, koji će dobijati do kraja narednog meseca. U međuvremenu preduzeće će biti zatvoreno, a radnicima se nudi da konkurišu za prelazak u “Fiat” ili da se prijave za socijalni program, odnosno otpremninu koja bi bila, kako saznajemo, do 600.000 dinara.

Vuk Arsić radio je u ovoj fabrici od početka, od jula 2012. godine, kada je počela montaža “fiata 500 l”, i kaže da se nije prijavio za prelazak u “Fiat”, iako je rad tamo lakši jer je dozvoljen razgovor među kolegama i može da se sedne na stolicu kada nema rada na liniji, dok u “Adientu” to dugo nije bilo moguće. 

On će se prijaviti za otpremninu i pokušati da nađe posao u nekoj drugoj firmi, a sigurno ne u svojoj struci veterinarskog tehničara, gde, kako navodi, nema posla. Napominje da su plate u “Adientu” bile jako male, 33.000 dinara plus sedam hiljada za topli orbok, a rad naporan. Za prelazak u “Fiat”, gde mogu da prime 70 do 80 radnika, prijavla se, koliko zna, većina radnika iz proizvodnje, dok ostali čekaju otpremnine.

“Oduvek je bilo lakše da radiš za “Fiat” nego za kooperante jer oni imaju komisiju koja može, ako im je teže radno mesto, da dođe i pogleda, da se izmeri radno vreme i da vam olakšaju. Toga kod nas i kod ostalih kooperanata nema, ne postoji”, kaže Arsić. 

Osim toga, “Fiat” će onima koji pređu, po našem sagovorniku, isplatiti i oko 200.000 dinara stimulacije ili “otkupnine” jer prelaze iz drugog prduzeća. Oni koji ne prođu razgovor idu u grupu onih koji će dobiti otpremnine u svojoj bivšoj firmi. Te stimulacije za one koji prelaze trebalo bi da isplati “Adient”, a ne „Fiat”, nezvanično se saznaje. 

Arsić kaže da se odlučio da ne pređe u “Fiat” zbog zdravstvenog problema, a da će tamo preći uglavnom oni koji nemaju mnogo izbora, jer je posao takav da se celu smenu stoji. Svoje pitanje će rešiti lako, smatra on, jer su sve to poslovi koji se plaćaju minimalnom platom, a ovde ih možete naći koliko hoćete. 

“Firma “Adient” je montirala sedišta od svojih dobavljača koji su dostavljali metalne i ostale delove. Po mom mišljenju, sedišta su bila najskuplji deo koji je “Fiat” ugrađivao u svoja vozila, jer je ostale glavne delove dobijao iz Italije. Ali, sada je doneta odluka da sedišta za novi model koji treba da počne ove godine, izrađuju sami”, kaže sagovornik Kragujevačkih. 

Izjašnjavanje ko će konkurisati za prelazak u “Fiat” završilo se pre Nove godine i preciznih podataka nema, ali Arsić pretpostvlja da ih je oko 70 do 80. Odluka ko će biti primljen može da usledi posle praznika i možda nekih dodatnih razgovora. “Adient” je američka firma iz Nju Džersija i ovim će u Kragujevcu ugasiti svoju proizvodnju. 

Izvor: Kragujevačke