Iako monohromatske boje poput bele, sive i crne preovlađuju na tržištu polovnih vozila, automobili ovih boja nisu nužno korišćeni za duža putovanja. Najnovija istraživanja koja je carVertical, kompanija za automobilske podatke, sproveo u 15 evropskih zemalja, uključujući Srbiju, otkrila su vezu između boje automobila i pređene kilometraže.
Sivi automobili prelaze najviše kilometara
Među svim vozilima proverenih u carVertical-u u Srbiji, sivi automobili su imali najveću prosečnu kilometražu – 167.952 km, a zatim crni (166.798 km) i braon (164.332 km).
Siva je jedna od najpopularnijih boja, za bilo koji automobil od modela A ili B segmenta do skupih luksuznih vozila. Takođe je naširoko prihvaćena kao najpraktičnija boja koja se koristi u zemljama sa različitim klimama. Crna takođe ima značajniji udeo na tržištu i iako nije praktična, ona je i dalje cenjena među svim vrstama vozača. Braon se često koristi za premijum ili luksuzne automobile koji su bolji za dnevna putovanja, naročito van grada.
„Dizel automobili prelaze najviše kilometara. Međutim, naše istraživanje je takođe dovelo do zaključja da boje vozila utiču na to koliko su ti automobili korišćeni“, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i direktor odeljenja za komunikacije u kompaniji carVertical.
Crveni i srebrni automobili imaju najmanju kilometražu
Crveni automobili imaju najmanju kilometražu – 152.201 km. Srebrna (155.616 km) i bela (162.344 km) vozila su takođe prešla manje kilometara.
Crvena je relativno retka boja na parkingu automobila i često se koristi za vozila koja su više orijentisana ka entuzijastima. Crvena je popularan izbor za kabriolete, sportska vozila i kupee, ali ove vrste automobila se ne koriste tako često kao karavani ili SUV vozila. Dok su srebrni i beli automobili imali veće kilometraže u drugim istraživanim zemljama, prilično je suprotno u Srbiji.
„Kupci polovnih automobila su manje probirljivi kada je u pitanju boja vozila u poređenju sa ljudima koji kupuju nove automobile u prodajnim salonima. Međutim, neki kupci se fokusiraju na boju vozila i pridaju manje pažnje njihovom stanju. Ovo nije najbolji pristup, budući da loše očuvani automobili mogu dobro izgledati spolja, ali mogu biti skupi za posedovanje i održavanje. Stanje automobila i istorijski zapisi bi trebalo da budu presudniji za odluku kupca u odnosu na boju ili vizuelni izgled“, objašnjava Buzelis.