InfoFoto: kragujevac.rs

U Kragujevcu prvi šalter za podršku građanima u otvaranju naloga eUprave

Autor: InfoKG
13:00 | Petak, 16 04 2021

U Kragujevcu je svečano otvoren prvi od 143 šaltera za podršku građanima u otvaranju naloga na portalu eUprava, čime se otključava mogućnost da bilo kad i bilo gde, preko mobilnog telefona i računara iskoriste jednu od 500 eUsluga. Uz ličnu kartu na šalteru u holu Gradske uprave građani će uz ličnu kartu dobiti korisničko ime i lozinku, kao i instalaciju aplikacije na mobilnom telefonu. Službenici će im objasniti osnovne funkcionalnosti i način rada portala. 

Otvaranju šaltera pored gradonačelnika Nikole Dašića prisustvovali su Violeta Jovanović izvršna direktorka NALED – a i Mihailo Jovanović direktor kancelarije za IT i eUpravu.

Drago mi je što je Kragujevac prepoznat kao pionir digitalnog razvoja u Srbiji. Kragujevac je jedna od lokalnih samouprava koja je najviše postigla u razvoju elektronskih usluga. Kada je pre nešto više od dve godine testirana bezbednost podataka građana na lokalu, Kragujevac je bio jedan od prvih deset gradova i opština koji su učestvovali u simulaciji hakerskih napada i ušli u proces zaštite informacija i IT sistema od zloupotreba. Takođe, Kragujevac je jedan od privih gradova u okruženju koji ima svoj gradski Data centar, a domaćin je i državnom Data centru. Dajemo sve od sebe da budemo građanima na usluzi”, poručio je gradonačelnik Nikola Dašić i dodao da će šalter za podršku građanima u snalaženju sa novim tehnologijama, omogućiti korišćenje neke od 500 različitih usluga iz 20 različitih registara.

Ovde lansiramo jednu novu generaciju digitalnih usluga za građane, ali i  privredu. Otvaranjem naloga na portalu eUprave preko svog eSandučeta moći će da primaju važna pismena od države, da komuniciraju sa državom i bez čekanja u redovima na šalterima završavaju važne procedure. Program se inače sprovodi u okviru projekta za unapređenje elektronske dostave koji se radi pod vođstvom Kancelarije za IT,  a uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj sa ciljem da se rasteretimo birokratije. Ova usluga potvrđuje i našu lidersku poziciju među najrazvijenijim digitalnim ekonomijama Evrope, poput Estonije. Za nas u NALED – u je ova usluga posebno važna zato što se već godinama bavimo razvojem elektronske uprave. Prema našim analizama administrativno opterećenje privrede nas košta oko 1,4 milijarde evra godišnje“, rekla je Violeta Jovanović izvršna direktorka NALED – a. 

Projekat eGrađanin promoviše se sa željom da što više građana otvori svoj nalog na portalu elektronske uprave i koristi usluge eUprave, ali i da što bezbednije pristupa različitim državnim registrima i portalima. 

Vrlo je bitno i eSanduče gde od prošle godine stižu različita dokumenta od rešenja na porez na imovinu ili rešenja katastra, a u narednom periodu počeće da dolaze i sudska pismena. Građani pored sandučeta najviše koriste uslugu upisa dece u vrtić ili u osnovnu školu, a prošle nedelje smo omgućili roditeljima da upišu decu i u srednju školu. Više od 1,7 miliona građana prijavilo se za vakcinaciju preko portala eUprava, što potvrđuje da su usluge elektronske uprave lake i svima dostupne”, rekao je direktor Kancelarije za IT i eUpravu, Mihailo Jovanović.

Inače, nalog na portalu eUprave ima više od milion građana Srbije. 

S obzirom na to da je cilj projekta eGrađanin da se izbaci papir iz administracije, nadležni kažu da je novost i to što će svi oni koji imaju nalog na eUpravi moći da pristupaju i drugim državnim portalima, kao što je eZdravlje ili lokalna poreska administracija.