Info

Funkcionalno znanje: Prezaštićenost deteta kočnica u razvoju inteligencije

Autor: Jovana Mladenović
14:00 | Utorak, 18 09 2018

“Fukcionalno znanje - učenje je igra“ bila je tema seminara koji je u sali Skupštine grada održao Ranko Rajović, autor NTC metode učenja. Razvoj mozga i kako greške roditelja mogu da uspore i oštete njegov napredak jedna je od tema seminara, gde se kao ključni faktor navodi prezaštićivanje.

Tradicionalno, početkom školske godine u većim gradovima Srbije realizuju se besplatna predavanja za roditelje, na koja dolaze i vaspitači i učitelji, kako bi im bila skrenuta pažnja da neke greške koje naprave u razvoju deteta mogu da ih oštete za celi život, kaže Rajović. Razvoj mozga i kako greške roditelja mogu da uspore i oštete njegov razvoj jedna je od tema seminara, a kao ključni faktor Rajović navodi prezaštićivanje. On objašnjava da dete kao biološka jedinka mora da trči, padne, popne se na drvo. Imajući u vidu da se razvojem motorike razvija i mozak, roditeljskim zabranama da to ne čine, odnosno blokiranjem razvoja motorike utiče se i na razvoj kognitivnih sposobnosti.

S obzirom na to da je funkcionalno znanje prioritet svake države Evrope, jer se stalno pojavljuju nova zanimanja, koja pre deset godina nisu ni postojala, veoma važna tema je razvoj inteligencije i koje to igre aktiviraju misaone procese kod deteta. Današnjim sistemom obrazovanja mi spremamo decu za zanimanja koja neće postojati za 20 do 30 godina. Funkcija škole i obrazovnog sistema je da učimo decu da misle i da povezuju informacije, a ne da uče napamet, ističe Rajović.

Dosadašnja iskustva govore da je svaka nova generacija prvaka slabija od prethodne. To znači da problem nastaje pre škole, ali ne u vrtiću i od strane roditelja, već zbog promene okruženja, tvrdi Rajović i dodaje da zbog toga moramo da menjamo metode i pomognemo deci, jer ako ostavimo iste metode deca će nam biti sve slabija i postavlja se pitanje šta ćemo dobiti za deset godina.

NTC sistem učenja, čiji su rezultati kod dece vidljivi već posle dva do tri meseca, realizuje se u 28 država Evrope, a kao akreditovani program od strane Ministarstva obrazovanja predaje se na fakultetima, sprovode obuke po školama i vrtićima i preko projekata EU u još 20 zemalja.

Predavanje u Kragujevcu u saradnji saradnji sa Savezom udruženja učitelja Srbije, organizovao je “Kragujevački razvojni centar za kvalitetno obrazovanje – KRCKO“ uz podršku lokalne samouprave.