InfoFoto: Ilustracija

Ipak ništa od džipa u Kragujevcu

Autor: InfoKG
08:03 | Sreda, 06 09 2017

Veliku medijsku prašinu podigla je informacija da je kineska kompanija “Great Wall Motors” zainteresovana za kragujevačku fabriku “FCA Srbija” i želi u celini ili bar deo italijansko-američkog proizvođača automobilskih brendova, među kojima su “Jeep” i kamioni “Ram”. Međutim, prema pisanju lista Danas, za one dobro upućene u prilike u svetskoj automobilskoj industriji, to su najobičnije besmislice. 

U tom scenariju mnogo toga ne štima, jer se top menadžment Grupacije “Fiat Chrysler Automobiles”, predvođen izvršnim direktorom Serđom Markioneom, još nije izjasnio o eventualnoj prodaji kompanije, ili pojedinih njenih delova i brendova Kinezima, piše Danas. 

To ćutanje bi mogla da se okarakteriše i kao ignorisanje navodnih, ili stvarnih, namera kineske kompanije da se upusti u ovaj poduhvat. Umesto toga, mogli su se čuti jedino pojedini analitičari, koji tvrde da je nakon neuspešnih pokušaja da Grupaciju FCA proda “Volkswagenu” ili "General motorsu", Markione odlučio da kompaniju ponudi Kinezima. 

U ovom trenutku, međutim, jedino se sa sigurnošću može reći da Markione, već godinama unazad, nastoji da od Fiata, kupovinom ili spajanjem sa drugim velikim proizvođačima, načini jednu od najvećih svetskih automobilskih kompanija, u čemu je preuzimanjem “Chryslera“ delimično i uspeo. 

Činjenica je, takođe, da je bilo i pokušaja da se FCA grupacija spoji sa “Volkswagenom”, General motorsom, kao i nekim drugim svetskim kompanijama, ali da ti pokušaji nisu urodili plodom. S druge strane, “Volkswagen” je bio zainteresovan za pojedine Fiatove brendove, za "alfu" pre svega, za čije su preuzimanje Nemci bili spremni da ponude više milijardi dolara, ali menadžment kompanije “Fiat Chrysler Automobiles” nije prihvatio tu ponudu. 

Odbijena je i ponuda Arapa, takođe "teška" više milijardi dolara, za preuzimanje Fiatovog brenda "ferari". Sve to, naravno, ne znači da su Italijani "gadljivi" na strani kapital, koji bi omogućio brži razvoj Fiata. Naprotiv. Ilustracije radi, svojevremeno je u Fiat veliki novac uložio libijski predsednik Muamer el Gadafi, koji je na osnovu tog uloga postao član Upravnog odbora italijanske kompanije, dok je jedan od njegovih sinova pokušavao da postane prvotimac Juventusa. 

A kako, zapravo, stvari stoje to su nedavno objasnili predstavnici kompanije GWM, koji su najpre potvrdili da su "istraživali poslovne mogućnosti u vezi sa Fiat Chryslerom ", a potom su saopštili da nije uspostavljen kontakt sa izvršnim direktorom Fiat Chryslera , niti je potpisan ikakav dokument sa tom italijansko-američkom grupacijom... 

Ništa, dakle, od najavljene proizvodnje džipa u Kragujevcu, što znači da će kragujevački radnici, po svemu sudeći, morati da sačekaju da im menadžment Fiat Chryslera dodeli proizvodnju nekog skromnijeg modela. 

Sve ukazuje na to da je Grupaciji Fiat Chrysler potrebna dodatna finansijska injekcija za razvijanje programa proizvodnje samoupravljajućih i automobila na električni pogon. 

To, međutim, tvrde upućeni, nikako ne znači da je menadžment ove grupacije spreman na "rasprodaju" vodećih brendova, ili cele kompanije. Utoliko pre što FCA grupacija, inače sedmi po veličini proizvođač automobila u svetu, beleži dobre poslovne rezultate u svim svojim fabrikama, kako u Evropi, tako i u Severnoj i Južnoj Americi. 

Razlog više da se ne ulazi u poslovne avanture sa nedovoljno poznatim i pouzdanim kineskim kompanijama, poput “Great Wall Motorsa” koja je, uzgred, svojevremeno bila zainteresovana i za kupovinu kragujevačke Zastave.

IZVOR: Danas