Info

Kako lokalni političari misle da dobiju izbore?

Autor: Jovana Mladenović
12:34 | Ponedeljak, 11 04 2016

Lokalni izbori se bliže, a aktivisti stranaka i koalicija pokušavaju, svaki na svoj način, da dopru do Kragujevčana i predoče im razloge zašto treba da glasaju baš za njihovu političku opciju. U ranijim kampanjama često se akcenat stavljao na određene grupacije, mlade, penzionere, isticala se uloga sela, a 2012. godine posebno se naglašavao uticaj društvenih mreža na opredeljenje birača. Lokalne političare smo pitali gde se dobijaju predstojeći izbori i kolika je sada moć internet zajednice?

Ma koliko im se programi razlikovali, vodeći ljudi lokalnih predizbornih koalicija složni su u jednom - za ove izbore presudan je neposredni kontakt sa građanima, a takođe niko se nije opredelio da akcenat stavi na neku određenu grupaciju, već smatraju da se bitka vodi podjednako na svim poljima. Neki su, ipak, u prvi plan istakli ljude koje Kragujevčani znaju i susreću svakog dana, dok su se drugi opredelili da se "sakriju" iza velikih imena nacionalnih lidera.

Po originalnosti u skretanju pažnje birača u gradu se definitivno izdvojila kolaicija SPO i LDP koji nastupaju na listi "Svi za Kragujevac - Milan Urošević". Smatraju da se izbori dobijaju tek onda kada birači sigurno izađu da glasaju i zaokruže određeni broj na listiću, pa je sve do tada što se radi u cilju promocije u službi animiranja građana i upoznavanja sa predizbornim programom i ljudima koje biraju. "Naša kampanja bazirana je na ljudima koji su nosioci politike za koju se zalažemo. Nastupamo pod sloganom "Pre svega ljudi" jer se ne krijemo iza beogradskih lidera. Ovo su lokalni izbori i građani treba da biraju među lokalnim liderima. Ponudili smo mlade ljude, nova lica, kao i one koji su već dokazani i koje Kragujevčani poznaju. Vodimo drugačiju, inovativnu kampanju. Naša koalicija javno je iznela program, a u tu svrhu pokrenuli smo i sajt www.svizakragujevac.rs gde birači mogu videti i sve naše kandidate za odbornike i ljude koji nas podržavaju", kaže nosilac liste Milan Urošević.

U, kako naglašavaju, "iskreni dogovor sa građanima Kragujevca", nade polažu iz Zajedno za Šumadiju i Demokratske stranke koji nastupaju na listi "Veroljub Verko Stevanović-Zajedno za Kragujevac". Promovišu program "Povratak Kragujevca na put daljeg razvoja" koji nudi rešenja za sve oblasti života i posvećuje pažnju svakom naselju, kvartu, mesnoj zajednici ili selu. Od građana očekuju da se ne boje i da budu iskreni u dogovorima. Uvereni su da su na društvenim mrežama odavno uspešno prisutni. "Taj deo našeg delovanja je važan za svakodnevnu komunikaciju sa građanima i ne samo u predizbornim kampanjama. U pripremama za ovu izbornu utakmicu pažljivo smo koncipirali online kampanju, ali i naš nastup u elektronskim i štampanim medijima. Presudiće, ipak, direktan razgovor sa građanima na terenu, naravno uz pravilan pristup svim medijima i stručnost naših timova u prezentaciji programa", kaže Stevanović.

Lokalni izbori dobijaju se u komšiluku, smatraju iz koalicije okupljene na listi "Aleksandar Vučić - Srbija pobeđuje". "Za vas glasaju ljudi koji vas znaju i koji su spremni da dele sa vama bitne vrednosti koje propagira stranka. Društvene mreže će uticati kao i obično, ni manje, ni više. Daje im se veliki značaj iako su odavno prestale da budu mesto objektivne stvarnosti, već su mesto političke borbe pojedinaca koji, zavaljeni u foteljama iza ekrana, imaju osećaj da utiču na politička zbivanja. Naš stav možda možete da okarakterišete kao konzervativan, ali na izbore morate da izađete i zaokružite broj", objašnjava Goran Kovačević iz SNS-a.

Da su jednako bitni svi oblici kampanje, ali je ipak najvažniji živi kontakt sa građanima i neposredni razgovor smatra i Predrag Džajević, kandidat liste "DSS-Dveri-Sanda Rašković Ivić-Boško Obradović". On podseća i da ova kolaicija finansijski nije toliko moćna da bi izdvajala mnogo novca za spotove i reklame, pa je tim pre značajno sustesti se sa građanima na terenu.

Pare za skupe reklame nemaju, kako kažu, ni iz koalicije "Ivica Dačić-SPS-JS-Dragan Marković Palma", pa i oni sve nade polažu u razgovor sa sugrađanima. "Društvene mreže ne smemo da zanemarimo, naročito kada su mladi u pitanju, mada su i nstariji u današnje vreme dosta zainteresovani za njih i tu možemo da vidimo šta misle o nama", kaže Miodrag Nikolić. Naglašava da je početak i kraj svake priče koja se tiče izbora bolji život građana, te se zato iz ove koalicije trude da biračima i potencijalnim biračima kroz razgovor predstave ono što ova politička opcija nudi, a to su zapošljavanje, stabilne plate i sigurne penzije, pravo na lečenje, školovanje, uređena komunalna infrastruktura, objasnio je Nikolić.

Da društvene mreže jesu bitne, ali ne i presudne za ove izbore smatraju i iz koalicije "Boris Tadić-Za naš grad-SDS". Važnije je ono što su njihovi kandidati već postigli jer građani upravo to pamte i procenjuju. "Kragujevčani dobro znaju kome daju svoj glas, što se u prošlosti pokazalo. Ove izbore neće odlučiti glasovi ni sa jedne teritorije niti glasovi bilo koje populacije, već će građani procenjivati ko šta može od političkih opcija i pojedinaca da uradi, a pre donošenja odluke sagledaće i šta je ko uradio u prošlosti", objasnio je Nebojša Zdravković.