InfoFoto: Printscreen/YouTube-Pink.rs

Vulović unapređuje saradnju sa Belorusijom, podrška i od Vučića

Autor: Branko Vukašinović
17:47 | Sreda, 01 02 2017

Kragujevačkom preduzeću “Vulović transport” premijer Srbije Aleksandar Vučić, prilikom prošlonedeljne poste Belorusiji, dao je podršku, kao i ostalim srpskim firmama koje sarađuju sa ovom zemljom, da unaprede tu saradnju i kroz formiranje zajedničkih preduzeća. To je za InfoKG izjavio direktor “Vulović transporta” i počasni konzul Republike Belorusije, Zoran Vulović, koji je bio deo beloruske delegacije prilikom Vučićeve poste Minsku.

“Vulović transport” uspšeno sarađuje sa Belorusijom već 13 godina na polju proizvodnje autobusa i kamiona. Plan je da se ta saradnja proširi i porizvodnjom trolejbusa.

Delegacija Srbije na čelu sa premijerom Aleksandrom Vučićem bila je oduševljena vozilima kojima su im prezentovana prošle nedelje u Minsku. Zbog toga smo dobili podršku da unapredimo saradnju sa Belorusijom, najpre kroz zajednička preduzeća. Mi odavno forsiramo tu ideju i naša saradnja sa Belorusijom se ogleda u tome što mi ne kupujemo gotove autobuse od njih, već ih monitramo ovde u Kragujevcu”, rekao je Vulović.

Smatra da na srpskom tržištu postoji jedna ogromna rupa kada je reč o kamionima, posebno za komunalnu oblast, i autobusima.

Vulović transport u tom smislu napreduje, jer uvodimo nove modele. Uspeli smo da obezbedimo i trolejbus, proizveden u Belorusiji, po narudžbini Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd, koji bi trebalo da stigne u Srbiju krajem februara. To što će taj trolejbus biti predat na korišćenje GSP Beograd je dobro, zato što će moći da se uvere u kvalitetan, a jeftin proizvod“, kaže Vulović.

Naglašava da je „Vulović transport“ dobio licencu i svu neophodnu dokumentaciju da se ubuduće trolejbusi montiraju u Kragujevcu, kao i da početak proizvodnje zavisi isključio od porudžbina.

Tržiste za trolejbuse je Beograd, ali tu su i Rumunija, Bugarska i Grčka. Te zemlje prema mojim saznanjima moraju da u 2017. godini zanove vozni park. Na primer, samo Atina treba da zanovi više od 400 trolejbusa. Početak proizvodnje trolejbusa u Kragujevcu zavisi od toga koliko će ih kupiti Beograd i koliko će se taj proizvod „primiti“ na tržištu. Mislim da hoće, s obzirom na to da je reč o kvalitetnim trolejbusima sa cenama koje nisu velike, pa možemo da konkurišemo i na tržišta drugih zemalja“, kaže Vulović.

Napominje da do prodaje trolejbusa mora još vremena da prođe, ali da „Vulović transport“ neće odustati od te namere.

Smatramo da ćemo uspeti, zato što znamo šta konkurencija nudi. Imamo veliku prednost što možemo da za naš trolejbus uradimo sertifikaciju robe i porekla, odnosno da dobijom EUR 1, tačnije da to bude srpski proizvod. Kada kupujete robu iz Evropske unije, odnosno komponente tzv. robu sa poreklom, i tome dodamo naš rad u Srbiji, koji može da pređe vrednost od 51 odsto, to se već smatra srpskim proizvodom. Zbog toga možemo da izvozimo trolejbuse na teritoriju Evropske unije i bez carine“, izjavio je direktor „Vulović transporta“.

Početak proizvodnje trolejbusa u Kragujevcu, usloviće i otvaranje novih randih mesta.

Kada je reč o sklapanju trolejbusa to ne podrazumeva neki veliki broj radnika koji će biti angažovan na tim poslovima. U „Vulović transportu“ trenutno na montaži autobusa i kamiona radi 45 ljudi, a mi ćemo imati potrebu za još 20. Nadam se da će do kraja godine sa proširenjem asortimana biti zaposleno ukupno 100 radnika zaduženih za montažu kamiona i autobusa“, rekao je Vulović.

Osvrnuvši se na prošlonedeljnu posetu srpske delegacije Minsku, počasni konzul Belorusije, Zoran Vulović, kaže da je posebno bitno što su tom prilikom potpisani sporazumi u oblasti vojne industrije, turizma i sporta. Dodaje i da su u srpskoj delegaciji bili i gradonačlenici tri grada: Smedereva, Sremske Mitrovice i Valjeva, koji su potpisali memorandum o pobratimljenju sa opštinama u Minsku.