KulturaFoto: kragujevac.rs

Emotivna proslava 45 godina rada Mirka Babića: Knjaževsko srpski teatar pre "kruga dvojke"

Autor: Jovana Mladenović
11:04 | Ponedeljak, 19 06 2017

Prvak drame, glumac Mirko Babić, u Knjaževsko srpskom tetru obeležio je 45 godina rada i vernosti prvom pozorištu u Srba i odlazak u penziju. Prikazani su delovi predstava, serija i filmova u kojima je nosio uloge, kolege i saradnici su u govorima prepunim emotivnog naboja opisali zašto vole i cene Mirka, a nije izostala ni pesma. Posebno se naglašavala činjenica da je, iako je odmah po diplomiranju imao ponudu koja se ne odbija - da svoju glumačku karijeru započne u Ateljeu 212 ili Jugoslovenskom dramskom pozorištu, Babić odlučio da svoj talenat stavi u službu pre svega svom gradu i Knjaževsko srpskom teatru.

Skoro pola veka, Babić je bio član ansambla Knjaževsko-srpskog teatra, a u dva navrata bio je i upravnik ove ustanove kulture. Gostovao je u mnogim pozorištima širom Srbije, dobitnik je dvadesetak republičkih i međunarodnih glumačkih priznanja, ostvario je više sto uloga u teatru, na filmu i televiziji. O njegovoj glumačkoj karijeri, prijateljstvu van scene i zajedničkim uspomenama, govorili su reditelj Dragana Bošković, prijatelji sa klase glumci Feđa Stojanović i Aljoša Vučković, Ireditelj vana Vujić, glumac i reditelj Radoš Bajić, glumci kragujevačkog Teatra Bratislav Slavković Keša, Nada Jurišić, Saša Pilipović i Miloš Krstović, upravnik Knjaževsko-srpskog tetra.

Babić je diplomirao 1973. godine na Akademiji za pozorište, film i televiziju u Beogradu u klasi profesora Milenka Maričića. Po završetku akademije dobio je poziv koji se ne odbija, da svoju glumačku karijeru započne u Ateljeu 212 ili Jugoslovenskom-dramskom pozorištu. Između te dve opcije, Mirko je na iznenađenje svojih kolega sa klase odabrao Kragujevac. U ovom pozorištu odigrao je velike i zahtevne uloge, kao što je uloga kralja Lira koju je odigrao sa 44 godine.

"Mirko je oduvek voleo Kragujevac. Bili smo u odličnoj klasi i svi smo dobili pozive da radimo za velika pozorišta. On je govorio: “Kada ja budem igrao Kralja Lira, vi ćete još uvek da nosite tacne!“. I nosili smo jedno vreme tacne, ali niko osim Mirka sa naše klase nikada nije odigrao Kralja Lira", seća se glumac Feđa Stojanović.

Nadahnuto, o Mirkovim ulagama i glumačkoj misiji, govorila je i Dragana Bošković, reditelj i autor monografije o njegovom životu i radu. "Ti si glumac koji je izašao bez žaljenja iz kruga dvojke i od ovog grada napravio teatropolis. Ono što si ti doneo srpskom pozorištu, ne samo Knjaževsko srpskom tetru u Kragujevcu, mora da se zapamti zauvek, jer to je nešto što ne samo da ne sme da se zaboravi, nego i ne može da se zaboravi. To je takav jedan veliki opus i jedno veliko delo, posebno po svemu, da mislim da će svaka istorija srpskog pozorišta to pamtiti kao jednu veliku glumačku karijeru", rekla je Dragana Bošković.

Televizijska publika, pamtiće ga i po ulozi Dragojla u seriji velike gledanosti “Selo gori, a baba se češlja“. Reditelj Radoš Bajić, govoreći o svojoj višedecenijskoj saradnji i prijateljstvu sa Mirkom Babićem, posebno se osvrnuo na ovu ulogu koju je upravo ličnost takve topline i čistote duše, mogla da iznedri i približi gledaocima. "Toplinom i dobrotom svoje duše i snagom svog neizmernog talenta, Mirko nam je podario Dragojla i osvojio nas. Na svom mopedu, pored skele sa blinkerom, u skromnoj kućići sa belim duvarima, u svojoj samoći, u plemenitosti i u časti. U tajni koju je nosio, u muci kojjoj je uvek prkosio. I dok se baba češljala, a selo gorelo, celu deceniju smo veliki, dobri i neponovljivi Mirko i ja, sa Gagom, Mandom i preko petstotina kolega glumaca, živeli svoje duple živote, sa dušama junaka koje smo igrali. I narod nam je poverovao, mi smo mu se poklonili i narod se poklonio nama", rekao je Radoš Bajić.