Grad Kragujevac, na osnovu Odluke koju su usvojili odbornici gradskog parlamenta na poslednjoj sednici, pokrenuo je postupak za realizaciju javno-privatnog partnerstva za obavljanje usluge transporta putnika u gradskom i prigradskom prevozu. Između ostalog, biće definisano koliko je linija potrebno, kakav je željeni kvalitet prevoza, boje autobusa, da li su potrebne kamere i WiFi u svim autobusima, kolika starost vozila može da bude.
"Ova procedura je zahtevna i sastoji se iz nekoliko koraka. Trenutno smo u fazi izbora eksperta koji će biti saradnik timu grada Kragujevca na realizaciji celog projekta. Deo izrade projekta je elaborat u kome će biti navedeno šta sve želimo kako bismo građanima obezbedili što sigurniji i pouzdaniji prevoz. Pored ostalog, koliko nam je linija potrebno, kakav kvalitet prevoza želimo, koje boje autobusa, da li želimo kamere i WiFi u svim autobusima, kolika starost autobusa može da bude", objasnio je Vladimir Dobi, član Gradskog veća za investicije i upravljanje projektima
Kada se formuliše, projekat se upućuje na vladinu Komisiju za javno-privatno partnerstvo i koncesije, koja odlučuje da li je predlog projekta javno privatnog partnerstva u najboljem interesu za lokalnu zajednicu, pri čemu u obzir uzima i interes privatnog partnera. U skladu sa odlukom Komisije, raspisuje se tender za izbor najboljeg partnera koji potom potvrđuje gradski parlament i dobija se novi prevoznik za usluge javnog prevoza u gradu.
"Značajne prednosti javno-privatnog partnerstva su u tome što od prevoznika po projektu možete da zahtevate nova vozila, veći broj vozača, a mi ćemo radi smanjenja zagađenja insistirati na Euro 6 motorima. Usluge javnog prevoza u gradu su dosta lukrativan posao, a realizacija javno privatnog partnerstva je fer proces u kome su zadovoljeni i interesi grada i javnog partnera", ocenio je Dobi.
Na osnovu iskustava drugih gradova, Niša, Užica, Pančeva i Beograda, praksa je da se javno-privatna partnerstva realizuju na period od 10 godina, može biti uključeno i više prevoznika, moguće je i udruživanje, ali to je za sada nemoguće predvideti.
Kragujevac u ovaj proces, pored ostalog, mora da uđe jer grad nema preduzeće koje se bavi javnim prevozom, jer JKP Šumadija javni prevoz samo organizuje. Postojeći ugovor sklopljen je na tri godine i ističe u junu 2021. godine ili do utroška sredstava.
Po trenutnoj projekciji troškova, Dobi navodi da imamo dovoljno sredstva zaključno sa 31. aprilom, tako da će se eventualno ući i u proces produžetka ugovora do dobijanja potrebne saglasnosti Komisije za javno privatna partnerstva i koncesije Vlade RS.