Info

Kragujevčani se zbog računa i uređaja "hvataju za glavu"

Autor: Jovana Mladenović
14:54 | Utorak, 15 03 2016

Mobilni telefoni, kućni aparati i cifre za plaćanje na računima Kragujevčanima često zadaju glavobolje. Novi uređaji se kvare, obuća se cepa, a struju kao da plaćaju za celu zgradu, a ne samo za svoj stan. Savet i pravna pomoć, ako komunikacija sa prodavcima zapadne u krizu na štetu kupaca, stižu od Organizacije potrošača.

Potrošači u Srbiji slabo su upoznati sa svojim pravima i svim "cakama" kojima ih prodavci obmanjuju upravo na konto njihove neobaveštenosti. Za svrhu menjanja ovog trenda, pružanje saveta i pravne zaštite kupcima je na raspolaganju Organizacija potrošača Kragujevac. Od 1983. godine u svetu je ustanovljen i Dan potrošača koji se obeležava upravo danas, 15. marta. Raspitali smo se koje su najčešće muke Kragujevčana sa kupljenom robom i pruženim uslugama, kakvi su nesporazumi sa prodavcima i kako prolaze reklamacije.

Potrošači se najviše žale na kvalitet obuće, telefone, računare, belu tehniku, ali i na račune za komunalije. Televozori, tableti, pegle, bojleri, mašine, šporeti i drugi sitni aparati za kuhinju često su predmet saveta koji kupci traže od Organizacije potrošača. Među obućom kvalitet je, sudeći po pritužbama kupaca, najsumnjiviji kod patika i čizama, a i dušeci i posteljina nađu se na listi evidencije Organizacije. Obračunati troškovi za struju i vodu Kragujevčanima često zadaju glavobolju, a ponekad i računi za internet. S vremena na vreme pojavi se potrošač nezadovoljan uslugom osiguravajućih kompanija, turističkim aranžmanom, a klijenti traže i pomoć u tome kako mogu da otkažu kartice.

Čitaoci portala InfoKG sugerisali su nam da sve češće imaju problem sa uvećanim računima za moilni telefon, te da im, navodno, minuti "idu kao ludi" i da ne znaju kako je moguće da "besplatni" sadržaj u okviru paketa tako brzo "ispari". Za ovakve tvrdnje iz Organizacije potrošača upozoravaju da se moraju uzeti sa rezervom, kao paušalne tvrdnje, a da oni u poslednje vreme nisu imali baš ovakve pritužbe. Kažu i da korisnici mobilnih usluga često nisu svesni potrošnje, toga koliko MB odlazi na spotove koje gledaju i slično.