Info

Savetovalište za potrošače: Muke kupaca sa obućom i telefonima

Autor: Jovana Mladenović
17:58 | Utorak, 29 12 2015

Savetovalištu za potrošače od početka godine za pomoć se obratilo oko 3000 građana sa područja centralne i zapadne Srbije, a od tog broja bilo je oko 1000 prigovora Kragujevčana. Negativna iskustva potrošači uglavnom imaju pri kupovini obuće, tehnike i pružanja usluga.

U toku je 16 sudskih postupaka, dve presude su već pravosnažne, a donete su dve prvostepene odluke. Tržišni inspektori su obavili 95 inspekcijskih nadzora, podneto je 37 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i doneto 21 rešenje o otklanjanju nedostataka.

Potrošači se najviše žale na kvalitet obuće, pogotovo patika, telefone, računare, televizore i male kućne aparate. U organizaciji kažu i da se veliki broj žalbi odnosio na usluge opšteg ekonomskog interesa i telekomunikacione. Od ukupnog broja prigovora trećina se odnosi na usluge javnih i javno komunalnih preduzeća, kao i na zanatske usluge.

Iz organizacije poručuju da su zadovoljni rezultatima rada, jer je od početka godine rešeno gotovo 90% prigovora građana, po čemu se Kragujevac izdvaja kao vodeći grad u Srbiji. Dodaju i da u većini slučajeva savetuju potrošače na koji način da ostavre svoja prava. Najvažnije od svega je to da savete, informacije, posredovanje i sudska zaštita potrošače ne košta apsolutno ništa jer rad Savetovališta finansira grad.