Skver

Strategije koje će povećati prodaju u vašoj trgovinskoj radnji

Autor: Srbijanka Stanković
12:00 | Četvrtak, 11 08 2022

Kako povećati maloprodaju u radnjama – ovo je verovatno pitanje o kom svi trgovci razmišljaju. Većina prodavaca na malo fokusira na to da poveća broj kupaca i da zadrži lojalne klijente. Međutim, ako vam je cilj veća prodaja u trgovinskoj radnji, mnogo je važnije da pronađete načine kako da izvučete maksimum
iz prodaje nego da privučete nove kupce.

Nekada je dovoljno preduzeti jednostavne korake i uložiti u lep izlog ili zaposliti ljubazne prodavce. Da li je od koristi program lojalnosti ili dobar web sajt? Istraživali smo koje strategije bazirane na željama potrošača mogu pomoći da povećate prodaju. Pročitajte.

Uložite u izgled lokala i opremu za vizuelnu komunikaciju

Ljudi vole da kupuju u lepo uređenim radnjama gde su svi proizvodi uredno istaknuti. Posebno je važno da uložite u izgled lokala i izloga i učinite ih privlačnim. Dobro osmislite dizajn enterijera i postarajte se da prezentacija robe bude zainimljiva. Bitno je da ne preterate sa ukrašavanjem izloga i promotivnim posterima i obaveštenjima.

Organizovan prostor ne samo da izgleda dobro, već i omogućava kupcima da brže pronađu ono što im je potrebno, što unapređuje potrošačko iskustvo.

Od velike koristi će biti da imate fokusnu tačku u radnji – kako bi ljudi znali na koje stavke da usmere svoju pažnju. Jedan od primera dobre strategije jeste ulaganje u opremu za vizuelnu komunikaciju. Oprema kojom možete uvećati prodaju obuhvata različite info table ili ramove za obaveštenja sa detaljima o aktuelnim popustima u prodavnici.

Imajte na umu da je dobar izgled prodavnice samo prvi korak ka većoj prodaji. Da biste nastavili ka svom cilju i konstantno povećavali promet, potrebno je da održavate sve vizuelne efekte “svežim”. Zapravo, je poprilično jednostavno – treba samo da redovno ažurirate izgled izloga i radnje kako biste bili u toku sa najnovijim trendovima, godišnjim dobima i praznicima.

Održavajte relevantnost na rafovima, pultovima, ali i posterima i tablama. Kako biste se bolje povezali sa potrebama svojih kupaca, stavite posebne prilike i datume kupovine u svoj kalendar i planirajte sve unapred. Kako će izgledati vaša prodavnica za vreme božićnih, a kako za vreme uskršnjih praznika? Na
koji način ćete ulepšati izlog povodom Dana žena?

Isplanirajte svoj izlog i posebne akcijske ponude. U povećanju prodaje mogu da pomognu i relevantni natpisi. Kako se koji praznik približava, postavite velike, očigledne znakove (na posterima, tablama ispred radnje i sl.) i podsetite kupce da obave kupovinu za tu priliku – baš u vašoj radnji.

Zapošljavajte radnike koji će privući kupce

Ako želite da povećate prodaju, onda posebnu pažnju treba da posvetite izboru žosoblja. Vaši zaposleni su ljudi koji se bave prodajom i želećete da to budu osobe koje poznaju dobro celokupan asortiman robe i prezentuju ga kupcima na pravi način.

Da biste efikasno podstakli svoje radnike da povećaju prodaju potrebno je da ih obučite kako da sa svakim kupcem stvore prijatno iskustvo kupovine. Iako je važno da tim prodavaca zna vešto da barata kasom, vodi brigu o zalihama i održava radnju urednom, još bitnije je da radnici identifikuju potrebe i želje kupaca. Sa ovim znanjem biće im lakše da prezentuju proizvod koji ima odgovara i pokažu njegovu vrednost u najboljem svetlu.

Ukoliko očekujete od zaposlenih da im kupci uvek budu na prvom mestu, možete se nadati većem profitu.

Uverite se da se vaša prodavnica pojavljuje u rezultatima pretrage na mreži

Iako je primarni cilj veća prodaja u samoj radnji, a ne online, u današnje vreme je prisutnost na mreži neophodna. Potrošači se sve više okreću Guglu da bi pronašli prodavnice i proizvode koji su im potrebni. Prema tome, jedan od glavnih zadataka treba da vam bude kvalitetan i brz web sajt koji se pojavljuje
među prvim rezultatima pretrage na internetu.

Primera radi, ako prodajete sportsku odeću, onda želite da klijenti iz okruženja pronađu vašu radnju kad god pokreću pretragu za „prodavnica sportske odeće u mojoj blizini“. Pored dobre web stranice u ovome vam može pomoći i aktivni nalozi na društvenim mrežama kao što su Fejsbuk ili Instagram. Kada kreirate
svoj profil, dodajte što više detalja – naziv prodavnice, adresu, broj telefona, tačno radno vreme i mnogo recenzija.

Uložite vreme da dodate što više relevantnog vizuelnog sadržaja. Ubacite fotografije ili čak video turu obilaska vaše prodavnice. Svaki od ovih koraka privući će više saobraćaja na vašoj web lokaciji i, naravno, više posetilaca u vašu radnju.

Podržite dobrotvorne akcije

Podrška ili čak pokretanje neke dobrotvorne akcije od koje zajednica ima koristi i te kako je dobro za poslovanje vaše maloprodajne radnje. Ljudi su skloniji da kupuju u prodavnicama koje su povezane sa nekim humanitarnim ciljem.

Dakle, kada ste društveno odgovorni na ovaj način, ne samo da pomažete svetu, već otvarate mogućnost za povećanje prodaje i zarade. Možete donirati deo svoje prodaje u dobrotvorne svrhe, podržati neku inicijativu ili projekat zajednice kao sponzor ili pak uložiti u svoje zaposlene – tako što ćete ih poslati na usavršavanje. Organizovanje humanitarnih bazara ili samo učešće u događajima koji promovišu dobre ciljeve takođe se smatra dobrom strategijom za povećanje zarade.

Izgradite jednostavan program lojalnosti

Odlična taktika za povećanje prodaje je izgradnja i dosledno sprovođenje jednostavnog programa lojalnosti. Razmislite kakav lojaliti sistem bi bio prilagođen vašim kupcima i krenite malim koracima. Za početak možete nagraditi postojeće klijente. Ako mogu prilikom kupovine da zarade više poena za narednu kupovinu, biće u iskušenju da potroše više.

Ne morate nužno izdavati kartice lojalnosti (kome treba još jedna kartica u novčaniku?). Praktičnije je da se klijentovo članstvo u lojaliti programu poveže sa POS terminalom u radnji, tako da se svaka kupovina registruje na njegovom nalogu, a nagradni poeni računaju.

Dobar program lojalnosti će imati alate koje možete koristiti za komunikacijiu sa kupcima. Pošaljite informacije o promocijama ili neke personalizovane podsticaje za kupovinu. Možete da nagradite verne kupce poklonom ili popustom povodom rođendana, na primer.

Ispričajte autentičnu priču o svom brendu

Nije tajna, autentičnost je najbolji prodavac. Potrošači vole kada brendovi „postaju stvarni“ ili pokažu da iza firme stoje ljudi i dobra priča. Prema tome, ako iza nastanka vaše radnje postoji neka originalna priča, ne ustručavajte se da je sa kupcima podelite.

Stavite svojim klijentima do znanja zašto ste odlučili da započnete posao koji vodite. Šta vas je podstaklo da pokrenete biznis, koji su vam ciljevi i ideje? Podučite svoje zaposlene da šire dalje vašu priču, istaknite moto radnje na vidno mesto, gde kupci mogu lako da ga vide i pročitaju. Ovakvu otvorenost potrošači vole – ljudi vole da kupuju od drugih ljudi, a ne od kompanija.

Sa doslednim radom na izgradnji brenda i kredibiliteta vaše prodavnice, širiće se krug lojalnih kupaca. Ako posvetite vreme izgledu radnje i omogućite klijentima lepo iskustvo kupovine, sasvim je izvesno da ćete vremenom povećati i prodaju.