Savetniku za zaštitu prava pacijenata u prvih šest meseci ove godine podneto je samo pet prigovora na rad zdravstvenih ustanova u gradu, piše RTK.
Najčešće primedbe, u skoro 70 dosto, odnose na dostupnost zdravstvene zaštite.
Savetniku za zaštitu prava pacijenata najveći broj pritužbi podneto je na rad zdravstvenih ustanova.
I dok je drastično smanjen broj prigovora, sa druge strane zabeležen je porast broja pacijenata koji savete i informacije traže putem telefona.
Tako je u odnosu na 2022. godinu, kada je u prvih šest meseci bilo 18 prigovora, u ovoj godini taj broj smanjen na svega pet.
Savete i informacije u prvih šest meseci prošle godine tražila su 133 pacijenta, dok je u istom periodu ove godine ovo pravo koristilo duplo više korisnika zdravstvenih usluga.
Težnja je da se smanji broj prigovora u formalnom smislu.
Univerzitetski Klinički centar Kragujevac pokriva primarni i tercijarni nivo, sa skoro dva miliona pacijenata.
Veliki uspeh za ovu ustanovu je i podatak da postoji samo pet prigovora u prvih šest meseci.
Jedan od ciljeva savetnika za zaštitu prava pacijenata jeste da kroz komunikaciju sa pacijentima, rešavaju njihove probleme.
Izvor: RTK