Mnogo je načina za oglašavanje u medijima, ali treba znati izabrati najbolji mogući, koji će imati najveći efekat. Zbog toga vam dajemo 10 razloga da se oglašavate na radiju:
1. Ciljanost
- Raznolikost radio programa omogućava oglašivačima da pronađu precizan put do vrlo uskih ciljnih grupa.
- Formati omogućavaju oglašivačima da se selektivno obrate potrošačima do kojih žele da dopru.
- Lokalna/regionalna struktura znači da brendovi mogu da se usredsrede na ključne marketinške oblasti.
2. Neposrednost
- Radio je prisutan 24/7, dopire do preko 90% ljudi od 12 godina naviše svake nedelje.
- Faze ciklusa kupovine variraju kod potrošača – dugotrajna reklamna kampanja na radiju omogućava vašem proizvodu ili brendu da bude na prvom mestu kada se ljudi odluče na kupovinu, čak i van sezone.
- Radio dopire do potrošača koji su vremenski i prostorno blizu mesta kupovine, bez obzira da li se radi o prodavnici ili on-line kupovini.
- Radio dopire do slušalaca u kolima kada se voze do prodavnica, restorana itd.
3. Sveprisutnost
- Radio je mobilan medij, koji dopire do ljudi kod kuće, na poslu, u igri, u kolima.
- Radio je partner i reklamna sila koja prati kupce gde god da idu.
4. Odanost
- “Radio se i dalje smatra centralnim u životima ljudi, naročito u poređenju s naglim padom drugih tradicionalnih medija“, Arbitron/Edison „Infinite Dial“.
- Slušaoci uglavnom slušaju relativno mali broj radio stanica i ekstremno su lojalni omiljenim stanicama.
- Istraživanje je pokazalo da je kod slušalaca radija mali nivo izbegavanja reklama, oni ostaju uz program tokom trajanja reklamnih blokova.
- S obzirom da reklame mogu često da se emituju, a slušaoci ostaju uz radio u dugim vremenskim intervalima, brend koji je veoma prisutan na radiju može da stekne ekstremnu prednost u odnosu na ostale.
5. Privlačnost
- Slušaoci osećaju emotivnu povezanost sa svojim omiljenim radio stanicama.
- Pasivne forme oglašavanja samo navode spisak proizvoda ili vam govore gde je neki proizvod dostupan, radio je aktivan medij sposoban da izazove emocije, stvori potražnju i proda proizvode ili usluge.
- Radio je medij koji poziva na akciju.
6. Bliskost
- Približno 1/3 vremena na televiziji je posvećena reklamama, oko 2/3 novina se sastoje od reklama, a korisnici interneta su sada podvrgnuti napadima reklama.
- Sa prosečno 10 minuta komercijalnog sadržaja u satu (oko 1/5 svakog sata), radio pruža manje opterećen prostor za oglašivače.
- Radio reklame su uvek u prvom planu slušaočeve pažnje – reklame nisu opkoljene reklamama konkurencije ili zakopane na zadnjim stranama.
7. Sinergija
- Radio ima “multiplikacijski efekat” na druge medije.
- Medij koji je samo zvučan stimuliše drugi deo mozga u odnosu na video, štampu, online slike.
- Dodavanjem radija povećava se odziv na reklame na televiziji, u štampi, na internetu itd.
- Dokazano je da radio navodi potrošače da posete web sajtove oglašivača.
8. Učestalost
- Potrošači moraju biti izloženi porukama mnogo puta pre nego što počnu da reaguju na njih.
- Relativno niska cena na radiju u poređenju s drugim medijima omogućava oglašivačima da iskoriste više stanica kako bi doprli do svojih ciljnih grupa i postigli nivo učestalosti potreban za maksimalni efekat.
9. Kreativna fleksibilnost
- Radio je zvezda u pozorištu uma, stimuliše slike ispunjene emocijama u umu svakog slušaoca – glasovi, muzika, zvučni efekti, podsećanje na video slike.
- Bez obzira koliko je oglašivač mali ili veliki, radio omogućava kreativnost za brend i stvara jedinstven identitet koji će potrošači zapamtiti.
- Pristupačne cene produkcije omogućavaju kreiranje reklame kompatibilne različtim formatima, povećavajući privlačnost kod slušaoca.
- Radio oglašivači mogu lako da se prilagode promenama u sopstvenim situacijama i na tržištu kako bi bili sigurni da je njihov novac efektivno uložen.
10. Pristupačnost
- Radio produkcija manje košta od televizije, štampe.
- Radio je jeftiniji od ostalih glavnih medija, što omogućava oglašivačima da priušte sebi maksimalan reach i efektivnu učestalost.
Izvor: rab.com