Skver

Proman Consulting: U treću godinu poslovanja još ambicioznije

Autor: InfoKG
13:00 | Ponedeljak, 13 07 2020

Brojna istraživanja navode da se u prve dve godine poslovanja zatvori 7 od 10 organizacija, dok pojedini tvrde da te brojke dolaze čak i do 90%. Da, tako je. Brojke su brutalne. Ako uzmemo u obzir da ovi statistički podaci poslednjih 8 meseci rapidno rastu, uzrokovani globalnom epidemiološkom situacijom, jasno je da novoosnovani, pa i oni u zreloj fazi, biznisi imaju puno izazova i poteškoća da ostvare uspeh.

Proman Consulting, kragujevačka agencija za menadžment i razvoj malih biznisa koja posluje globalno, ulazi u treću godinu poslovanja. Usluge se pružaju u oblastima menadžmenta - upravljanje poslovanjem i poslovno savetovanje; digitalizacija - poslovnih procesa; marketing - strategije nastupa na društvenim mrežama i komunikacije.

Na zvaničnom sajtu agencije primećuje se da jedan deo partnera dolazi iz Slovenije, a pored biznis sektora, ističu se saradnje i sa NGO sektorom iz oblasti edukacija. Ono što najviše skreće pažnju jesu aktivnosti i informacije na LinkedIn nalogu osnivača agencije Strahinje Tirnanića.

Kako je jednom malom preduzetniku poput njega uspelo da postigne navedene rezultate i da obezbedi rast tokom kriznih vremena?

Iako se svetu desila pandemija COVID-19, poslovanje agencije nastavilo se nesmetano sa obzirom na to da je remote način rada već godinama svakodnevnica, a ponajviše zbog iskustva na međunarodnim projektima. Bavljenje digitalnom transformacijom omogućilo nam je da budemo primer kako jedna organizacija može da funkcioniše u različitim i teškim ekonomskim uslovima. Proman Consulting je postao bogatiji za tri nova člana tima i najnovijim poslovnim prostorijama u epicentru grada, gde je naša kuća postala moderna stambeno poslovna jedinica Zenit d.o.o. Kragujevac.

Ukupan broj projekata na kojima smo do sada aktivno participirali je 29, od čega je 7 međunarodnog karaktera. Industrije u kojima je agencija trenutno aktivna: informacione tehnologije, automobilska industrija, nekretnine i mikro preduzetnici na lokalnom tržištu

Ostvaren je prosečan rast od 132% u drugoj godini poslovanja u odnosu na prvu, na različitim nivoima. Tako je agencija uspela da preživi najkritičniji životni ciklus organizacije, odnosno njenu početnu fazu.

Smatram da je uspeh koji smo ostvarili rezultat rada sa partnerima iz Slovenije i saradnji sa ljudima vrlo sličnog mindseta. Posebno bih istakao PGN.global kao startap koji pomaže proizvođačima tehnologija da se plasiraju globalno. Saradnja sa sjajnim ljudima, poput Blaža Mertelja, čoveka sa 16 godina preduzetništva na globalnom nivou i 7 godina u IBM-u direktno je uticala na sve naše performanse.

Globalni način razmišljanja naših partnera i nas, otvorilo nam je vrata i komunikaciju sa najrazvijenijim svetskim tržištima. Upravo to nam je omogućilo da na svim nivoima rastemo iz dana u dan”, objašnjava Strahinja Tirnanić i dodaje suštinu:

Konstantna edukacija, težak rad, ne odustajanje, učenje na greškama, postavljanje visokih standarda, networking i širenje poslovne mreže, preduzetništvo kao način života, okružiti se pravim ljudima, inovacije i ići u korak sa četvrtom industrijskom revolucijom… osnovni su elementi za formulu uspeha danas. Preduzetništvo i jeste zapravo svakodnevno učenje i težnja ka razvoju i promenama”.

Planovi za budućnost?

Najvažniji planovi i ciljevi za naredni period vezani su isključivo za rast i razvoj naših partnera. Kompletan fokus biće na podizanju nivoa kvaliteta svih usluga u skladu sa kvalitetom usluga najrazvijenijih tržišta, a sa potrebama naših partnera. Projekti na kojima radimo upravo nas i “primoravaju” na stalne promene i inovacije. Zbog toga je potrebno stvarati kapacitete, kako bi sistem bio održiv a upravljanje promenama uspešno. Disciplinovano, predano, i teško i pametno raditi na suštinskim stvarima.

Ne mogu da se ne zahvalim na svemu svim svojim saradnicima, partnerima bez kojih bi ovaj preduzetnički put bio neuporedivo teži. Sjajne saradnje imamo! Poslednji primer jeste SB kreativni studio i oslikavanje murala u našim prostorijama, za koji mislim da će vremenom postati još jedan od simbola prepoznatljivosti agencije, pored logoa koji je izradio isti umetnik”, kaže Tirnanić.

Za sve konsultacije, Proman Consulting možete kontaktirati putem sajta ili Instagram stranice.

*Promo