Kragujevčani

Intervju: DANILO DANILOVIĆ - Novi poznati brendovi stižu u Plazu, u planu proširenje za 10.000 kvadrata

Autor: Jovana Mladenović
13:00 | Subota, 07 04 2018

Danilo Danilović je menadžer tržnog centra Kragujevac Plaza, najvećeg modernog šoping centra van Beograda. Na toj poziciji je od aprila 2015. godine.

Na čelu ste najvećeg modernog šoping centra van Beograda - Kragujevac Plaze. Šta od Vas zahteva taj posao, kakav sistem rada ste postavili, šta je važno za kvalitetno vođenje?

- Upravljanje tržnim centrom podrazumeva kontinuirano usavršavanje i unapređenje usluga kao odgovor na konstantne promene potreba potrošača. Kao moderan šoping centar, orijentisani smo da posetiocima pružamo jedinstveno iskustvo “sve na jednom mestu”, koje objedinjuje kupovinu, zabavu i razonodu. Tržni centri su postali sastavni deo zajednice i predstavljaju centar društvenih i kulturnih dešavanja. Kroz pažljivo odabran miks zakupaca i bogat sadržaj, Kragujevac Plaza je uspela da zadovolji različite potrebe potrošača bez obzira na to kojoj starosnoj dobi pripadaju, kog su pola, bračnog i finansijkog statusa, i uopšteno govoreći životnog stila.

Kako ste zadovoljni poslovanjem u smislu broja kupaca koji godišnje prođe kroz Plazu i prometom?

- Od svog otvaranja u martu 2012. godine, tržni centar Kragujevac Plaza je ugostio preko 22.000.000 posetilaca. Ponosno možemo reći da su broj posetilaca i prodaja u konstantnom usponu. U 2017. godini, broj posetilaca je povećan, i raduje nas što vidimo da je taj trend prisutan i kada su prometi u pitanju. To je jasan pokazatelj da ono što radimo, radimo ispravno i da se konstantno prilagođavamo potrebama naše zajednice.

Da li možemo da očekujemo dolazak novih, uspešnih brendova u Plazu?

- Kragujevac Plaza nudi svojim posetiocima "sve na jednom mestu", od zadovoljenja svakodnevnih potreba, kupovine tehnike, do ispunjenja najviših zahteva u pogledu mode, zabave i razonode. Naš pažljivo isplaniran miks zakupaca sastoji se od 81 prodavnice i štandova i prostire se na 22,154 kvadratnih metara korisne površine za izdavanje. Među zakupcima su poznati nacionalni i internacionalni brendovi, poput H&M, LC Waikiki, C&A, Deichmann, McDonald’s, New Yorker, Nike, Adidas, Home Plus, Gigatron i mnogi drugi. 

U narednom periodu imaćemo otvaranja poznatih brendova koji su novi na tržištu grada: CCC, jedan od najvećih proizvođača kožne obuće u Evropi nudiće širok spektar modne obuće različitih brendova po pristupačnim cenama; Diopta, poznati brend na tržištu vrhunskih optičkih proizvoda pored izradnje i prodaje naočara za vid, kontakntih sočiva, naočara za sunce i prateće opreme pružaće i usluge medicinske dijagnostike i Nefa, salon nameštaja koji će nuditi širok asortiman modernog i kvalitetnog tapaciranog nameštaja evropskog proizvođača po veoma pristupačnim cenama.

Da li ovdašnje tržište pruža mogućnost rasta, proširenja?

- Iako domaće tržište još uvek nije na istom nivou kao što je slučaj sa regionalnim, poslednjih godina je primetan razvoj koji potvrđuje uspešno poslovanje maloprodajnih objekata. Imajući u vidu tržišni potencijal kao i pozitivne indikatore našeg poslovanja, u planu je i proširenje šoping centra za dodatnih 10.000 kvadratnih metara površine namenjene izdavanju. Sve ovo će doprineti povećanju naše ponude i jačanju naše pozicije najbolje šoping destinacije u regionu. 

Nedavno je osvežen izgled šoping centra. Na čemu ste radili i imate li još planova u tom pravcu?

- U skladu sa promenama okruženja, novim trendovima kao i sve zahtevnijim navikama i potrebama potrošača nastojimo da  unapređujemo kako svoje usluge tako i sam centar. Jedna od promena koja će boravak u šoping centru učiniti još prijatnijim je i proširena terasa modernog dizajna. Unapređenje enterijera će biti nastavljeno renoviranjem food court zone koja će posetiocima pružiti potpuno nov ugođaj. Od nedavno, svim posetiocima Kragujevac Plaza centra na raspolaganju je i nova besplatna usluga – ormarići za odlaganje ličnih stvari koji se nalaze u koridorima na prizemlju i na prvom spratu, iza food court-a. 

Sa svoje pozicije, koje poslovne veštine smatrate presudnima za uspeh u karijeri, koji savet biste mogli da date mladim kolegama koje teže uspehu? 

- Teško je izdvojiti neku poslovnu veštinu i uopšteno napisati kao ključ uspeha jer u zavisnosti od pozicije, funkcije i oblasti delovanja prioritet kod određenih veština se menja. Najvažnije za uspeh na poslu je pravilno postavljanje ciljeva i praćenje istih. Proces postavljanja ciljeva se moze podeliti u 5 faza: analiza poslovanja i tržišta, postavljanje ciljeva, posvećenost poslu, kostantno usavršavanje i istrajnost.