InfoFoto: Pexels - Ilustracija

Na maturu bez automobila: Kampanja potekla iz Kragujevca ove godine u 56 lokalnih samouprava

Autor: InfoKG
11:00 | Nedelja, 24 03 2024

U 56 lokalnih samouprava Agencija za bezbednost saobraćaja ove godine realizuje kampanju pod nazivom „Na maturu bez automobila”, a pod sloganom „Na putu do 0 ne turiraj - maturiraj!“. Na ovaj način apeluje se na maturante širom Srbije da za odlazak i povratak sa maturskih proslava ne koriste automobile u svojstvu vozača. 

Kampanja je pokrenuta 2014. godine, na inicijativu nastavnika i učenika Politehničke škole u Kragujevcu, u želji da skrenu pažnju svojih vršnjaka, ali i javnosti, kako se više nikad ne bi ponovilo ono što se desilo u jednoj maturskoj noći u Kragujevcu, kada je smrtno stradala grupa maturanata vraćajući se sa maturske večeri.

Kampanja, čija je ovogodišnja poruka „Na putu do 0 ne turiraj - maturiraj!“, je namenjena maturantima širom Republike Srbije. S obzirom na to da se bliži vreme održavanja maturskih večeri, Agencija za bezbednost saobraćaja Republike Srbije je pozvala lokalne samouprave da se priključe realizaciji aktivnosti u okviru ove kampanje. Ove godine se za zajedničku realizaciju kampanje prijavilo 56 lokalnih samouprava, a očekuje se učešće više od 12.000 mladih.

Na teritoriji Srbije u saobraćaju svake godine život izgubi oko 100 mladih ljudi i biva povređeno oko 6.100 mladih lica. Drugim rečima, u proseku, skoro svakog vikenda pogine dvoje mladih u saobraćajnim nezgodama i svakoga dana bude povređeno oko 17 mladih. Samo prošle godine poginulo je 89 mladih lica, što je više od 8 fudbalskih timova. Zato ova kampanja ima za cilj da ukaže na to koliko je važno bezbedno učestvovanje u saobraćaju.

Putem ove kampanje mladi će moći da se informišu o rizicima nebezbednog ponašanja u saobraćaju i načinima kako ih izbeći, kako bi se uticalo na usvajanje pozitivnih stavova i smanjenje stradanja mladih u saobraćaju. Ako se uzme u obzir specifičnost ciljne grupe koja je u fokusu ove kampanje, cilj je da se promovisanjem ispravnog ponašanja stvori novi obrazac ponašanja mladih ljudi, koji bi trebalo da dovede do smanjenja stradanja na putevima, posebno u periodu kada imamo pojačanu konzumaciju alkohola usled maturskih proslava.

Aktivnosti koje se u okviru kampanje realizuju u lokalnim samoupravama podrazumevaju tribinu za mlade čiji je koncept takav da, pored izlaganja predstavnika Agencije za bezbednost saobraćaja, u okviru kojeg se mladima ukazuje na stanje bezbednosti mladih u saobraćaju i rizicima nebezbednog ponašanja u saobraćaju, mladi imaju priliku da čuju i ličnu priču osobe koja je preživela saobraćajnu nezgodu usled koje je zadobila teške telesne povrede i trajni invaliditet. U okviru ovih aktivnosti uključena je i vežba sa tzv. „pijanim naočarima“ koja za cilj ima da mladima ukaže na percepciju i negativne uticaje na rasuđivanje u alkoholisanom stanju.