Savetniku za zaštitu prava pacijenata u Kragujevcu mesečno se, u proseku, pisanim putem obrati od šest do sedam građana, a znatno je veći broj onih koji probleme sa zdravstvenim ustanova rešavaju medijacijom, bez podnošenja progovra. Primedbe su uglavnom odnose na dostupnost zdravstvene zaštite, poštovanje pacijentovog vremena i kvalitet pruženih usluga.
Iako pravo na dostupnost zdravstvene zaštite podrazumeva da pacijent u skladu sa svojim zdravstvenim stanjem treba blagovremeno da bude zbrinut na adekvatan način, u praksi se to ponekad ne dešava. Slična je situacija i sa kvalitetom zdravstvenih usluga, koji se odnosi na lјubaznost i način komunikacije medicinskih sestara i tehničara sa pacijentima. Prigovori pacijenata se u navećem broju, odnose i na poštovanje njihovog vremena.
Korisnici usluga zdravstvene zaštite koji nisu zadovolјni tretmanom u zdravstvenim ustanovama, za pomoć mogu da se obrate savetniku za zaštitu prava pacijenata. Kancelarija savetnika za zaštitu prava pacijenata nalazi se u ulici Nikole Pašića broj 6, na trećem spratu. Otvorena je radnim danima od 7:30 do 15:30.