Info

Ide li 5000 "Fića" na Evroazijsko tržište ili FCA iz Kragujevca?

Autor: Jovana Mladenović
12:00 | Sreda, 09 03 2016

Kazahstan će ponovo razmotriti zahtev Srbije za izvoz 5.000 automobila "Fiat 500L" na tržište Evroazijske carinske unije - Rusiju, Kazahstan i Belorusiju. U međuvremenu, sve se više spekuliše o odlasku Fiata iz Kragujevca, što je scenario koji, naravno, niko ne želi da vidi.

Pod izgovorom da žele da zaštite domaću proizvodnju, Kazahstanci već mesecima koče izvoz modernog srpskog "Fiće", a premijer Aleksandar Vučić i vodeći ljudi nadležnog ministarstva više puta su kolegama iz ove zemlje uputili zahtev za preispitivanje ovakve odluke.

Važnost da se ovo pitanje još jednom aktuelizuje u razgovorima ogleda se u činjenicama da je Fiat najveći srpski izvoznik, ali da se već duže vreme ne može baš pohvaliti ostvarenom proizvodnjom koja je daleko manja od planirane. Zbog toga su radnici često na plaćenim odsustvima, nezadovoljstvo raste, a sve češće se u javnosti pojavljuju spekulacije da će Kragujevac ostati bez fabrike automobila. Prošle godine zaposleni su, ne svojom voljom, odmarali nešto više od 80 radnih dana, a za to im se obračunava 65 odsto zarade. Ovogodišnja prva prinudna pauza od 7 dana završena je pre dva dana, a prema nezvaničnim informacijama kojima raspolažemo, nova pauza u proizvodnji sleduje već 24. marta.

Premijer Vučić sve češće je suočen sa pitanjima o tome da li će FCA napustiti Srbiju. U najnovijoj izjavi koju je dao na Biznis forumu na Kopaoniku koji je u toku, izrazio je uverenje da tako ozbiljna i velika kompanija neće tek tako napustiti Kragujevac i da veruje u to da FCA vrlo brzo očekuju boji dani.

Radnici FCA, koji proizvodi samo oniliko modela za koje je plasman potvrđen i ne pravi zalihe, sve nade polažu u dugo najavljivani novi model koji bi trebalo da izađe sa proizvodnih traka ove fabrike, mada za sada konkretnih i pouzdanih informacija o tome kada i koliko nema ni u najavi.