Kragujevčani

Snežana Kocanović: Od hobija do modnog brenda (FOTO)

Autor: InfoKG
14:30 | Sreda, 31 03 2021

Za modni brend koji je iz Kragujevca lansirala Snežana Kocanović, kreirajući unikatnu garderobu i jedinstveni aksesoar, najpre za svoju bebu, a onda je ljubav prema stvaranju i svoj hobi razvila u uspešan biznis, čulo se i van granica zemlje. Mlada preduzetnica je u tome uspela zahvaljujući donaciji Evropske unije preko programa EU PRO.

Reč je o programu koji je 2019. finansirala Evropska unija u saradnji sa Ministarstvom za evropske integracije kroz program EU PRO, a koji se odnosio na ravnomerniji društveno-ekonomski razvoj Srbije i podršku preduzetnicima mikro i malim preduzećima za nabavku nove opreme. Pravo na bespovratna sredstva u visini od 10 do 30 hiljada evra imali su preduzetnici i preduzetnice, mikro i mala preduzeća koja se bave proizvodnjom. Ova sredstva Snežana je iskoristila za nabavku nove opreme kojom je unapredila proizvodnju i tako danas stvorila prepoznatljiv brend.

Po obrazovanju zdravstveni radnik, Snežana Kocanović je svoj put uspešne preduzetnice započela kupovinom mašine za vez na kredit, a zatim kupovinom još jedne mašine koja joj je omogućila da proširi svoj asortiman. Iako, kako kaže, nije imala iskustva u preduzetništvu, uvidela je da su joj za opstanak na tržištu potrebne veće mašine pa je tragala za mogućnostima razvoja sopstvenog poslovanja koje se nude kroz pomoć malim i srednjim preduzećima.

Potražnja je postajala sve veća, a ja sam i dalje radila u maloj devojačkoj sobi i nisam znala kako da dođem do dodatnih sredstava za razvoj biznisa. Krajem 2019. godine saznajem za EU PRO javni poziv i odlučujem da konkurišem za bespovratna sredstva Evropske unije. Nisam polagala velike nade da ću uspeti, ali me ništa nije koštalo da pokušam. Ubrzo sam saznala da sam prošla na konkursu i time moj mali biznis konačno dobija mogućnost da  preraste u ozbiljnu proizvodnju“, kaže Snežana.

Zahvaljujući bespovratnim sredstvima njen hobi je prerastao u pravi mali biznis i tako je nastao brend Heli Handmade. Posao je vremenom počeo da se intenzivno širi pa je zaposlila prvu radnicu, a govoreći o planovima kaže da će nastaviti da razvija brend novim proizvodima i da će unaprediti  internet prodaju. Pored toga, u planu je i zapošljavanje novih kadrova. Kako je u sklopu projekta pružanja pomoći kroz EU PRO program obavezni deo i društveno-odgovorna aktivnost preduzeća, Heli Handmade je vrtiću „Poletarac“ doniralo peškire sa logoom vrtića.

Evropska unija je u saradnji sa Ministarstvom za evropske integracije preko programa EU PRO podržala preko 200 mikro i malih preduzeća i preduzetnika sa više od 4,3 miliona evra. Od toga čak 68 preduzeća su u vlasništvu žena. Bespovratna EU sredstva su iskorišćena za nabavku nove opreme uz koju su preduzeća unapredila proizvodnju i konkurentnost i otvorila nova radna mesta.

Galerija slika